“Rush” formår både at være en medrivende sportsfilm (også for os ikke-sportsfans) og et solidt drama under Ron Howards kyndige instruktion. Men for ofte fornemmer man, at filmmagerne lefler for Oscar-uddelerne ved at indskyde lidt unødvendig og forceret sentimentalitet, hvilket det amerikanske filmakademi jo er kendt for at værdsætte. Alligevel er der adskillige gode grunde til at indløse billet til “Rush” – deriblandt Chris Hemsworth og Daniel Brühl, der imponerer i roller, som formentlig bliver påskønnet under næste års Oscar-sæson. Begge skuespillere leverer deres karrierers hidtil bedste præstationer og giver “Rush” det ekstra skub, der får den til at overhale de fleste andre film inden for samme genre.
#1 Gasivodo 11 år siden
Suk!
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#2 lassep 11 år siden
#3 Batsy 11 år siden
#4 Slettet Bruger [2508557895] 11 år siden
Det er vist hvad der allerede er i gang. :)
#5 The Insider 11 år siden
#6 Ispep 11 år siden
#7 Batsy 11 år siden
Filmz gik lidt i agurk for mig vidst, for kunne ikke se nogle andre indlæg.
Øv, kan ikke engang sige "first" :(
#8 Kruse 11 år siden
Do it! Den er ret så fremragende! Og Formel 1 siger mig ellers heller ikke noget :)
#9 partyman 11 år siden
#10 Gasivodo 11 år siden
Le Man og Grand Prix er ynkelige film-'film', men geniale motor/racersports film. Jeg vil høre om Rush på samme præmisser og ikke om Kafkask eksistentialisme i en Misogynistisk mandeverden.
Ja, jeg er mavesur. Er bare blevet en smule træt af, evig og altid høre om hvad anmelder IKKE finder interessant. Trænger ganske sikkert til at blive belært om hvad der er god film smag, gider det bare ikke i en anmeldelse.
Nej, partyman ser ikke formel 1 længere, men gjorde det dengang, det var dem bag rattet og ikke ingeniørerne der gjorde forskellen;-)
"Senna" er fremragende og Driven sutter slaskende .... ...
Nu stopper jeg - inden jeg lyder som Nationen, whoops to late..
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(