“Rush” formår både at være en medrivende sportsfilm (også for os ikke-sportsfans) og et solidt drama under Ron Howards kyndige instruktion. Men for ofte fornemmer man, at filmmagerne lefler for Oscar-uddelerne ved at indskyde lidt unødvendig og forceret sentimentalitet, hvilket det amerikanske filmakademi jo er kendt for at værdsætte. Alligevel er der adskillige gode grunde til at indløse billet til “Rush” – deriblandt Chris Hemsworth og Daniel Brühl, der imponerer i roller, som formentlig bliver påskønnet under næste års Oscar-sæson. Begge skuespillere leverer deres karrierers hidtil bedste præstationer og giver “Rush” det ekstra skub, der får den til at overhale de fleste andre film inden for samme genre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gasivodo 10 år siden

Nå da da?! Troede netop Formel 1 handlede om IKKE, at køre rundt i en ring alá Indy Car og Nascar. Men hvad ved jeg..

Suk!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#2 lassep 10 år siden

#1. Det er filmz det her. Det kan du da ikke forvente de gider sætte sig ind i. :)
Gravatar

#3 Batsy 10 år siden

Venter spændt på folk vil brokke sig over at andmelderen burde være Formel 1 fan eller være bekendt til det.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#4 Slettet Bruger [2508557895] 10 år siden

#3 -

Det er vist hvad der allerede er i gang. :)
Gravatar

#5 The Insider 10 år siden

Derudover kører de da teknisk set stadig i ring i F1... Begrebet behøver vel ikke at indebære, at man kører/går i en geometrisk perfekt formet ring, men at man bare følger den samme rute om og om og om igen... Og det gør man da i Formel 1? Hvilket også er grunden til, at jeg aldrig har gidet se det. Jeg har selv haft svært ved at tage mig sammen til at se "Senna", selvom jeg kun har hørt fantastiske ting :-)
War. War never changes.
Gravatar

#6 Ispep 10 år siden

Ser frem til Rush. Synes den ligner en gedigen underholdningsfilm. Faktisk lidt pudsigt den er lavet udenfor de store studios.
Gravatar

#7 Batsy 10 år siden

Bruno (4) skrev:
#3 -

Det er vist hvad der allerede er i gang. :)


Filmz gik lidt i agurk for mig vidst, for kunne ikke se nogle andre indlæg.

Øv, kan ikke engang sige "first" :(
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 Kruse 10 år siden

The Insider (5) skrev:
Jeg har selv haft svært ved at tage mig sammen til at se "Senna", selvom jeg kun har hørt fantastiske ting :-)


Do it! Den er ret så fremragende! Og Formel 1 siger mig ellers heller ikke noget :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 partyman 10 år siden

The Insider har ret. Man kører i ring. At det så er en snørklet ring er en anden sag. Gad vide, hvor meget Formel 1 Gasivodo har set gennem tiderne? Til ham og lassep kan jeg i øvrigt fortælle, at Niki Lauda var en af de største gennem tiderne. Han var i øvrigt østriger, som det vist også fremgår. Glæder mig til at se filmen.
Gravatar

#10 Gasivodo 10 år siden

Kører man virkelig på en bane!?!? Troede det var lis'som rally. Skrev jeg ikke: "hvad ved jeg"? Hvorfor skulle jeg ikke kende Lauda?

Le Man og Grand Prix er ynkelige film-'film', men geniale motor/racersports film. Jeg vil høre om Rush på samme præmisser og ikke om Kafkask eksistentialisme i en Misogynistisk mandeverden.
Ja, jeg er mavesur. Er bare blevet en smule træt af, evig og altid høre om hvad anmelder IKKE finder interessant. Trænger ganske sikkert til at blive belært om hvad der er god film smag, gider det bare ikke i en anmeldelse.

Nej, partyman ser ikke formel 1 længere, men gjorde det dengang, det var dem bag rattet og ikke ingeniørerne der gjorde forskellen;-)
"Senna" er fremragende og Driven sutter slaskende .... ...

Nu stopper jeg - inden jeg lyder som Nationen, whoops to late..
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(

Skriv ny kommentar: