Selv fans af “Scary Movie”-serien vil garanteret have besvær med at komme helskindet igennem 4’erens 90 ulidelige minutter. Og folk, der endnu ikke har stiftet bekendtskab med serien, bør uden tvivl tage fat i en af de andre tre film i stedet. Dvd’en skuffer dog ikke. Billedsiden er flot, lydsiden stærkt imponerende, og ekstramaterialet er faktisk ganske godt. Udgivelsens kommentarspor er endda en ren fornøjelse, som næsten gør filmen en anelse lettere at sluge. Næsten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bohemian 18 år siden

Ja denne film er faktisk uhyggelig..uhyggelig dårlig.
Free in serenity.
Gravatar

#12 davenport 18 år siden

Jeg ville hellere begraves levende i en septitank, end at se en film som denne. (Eller Høj Pistolføring osv...)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

#13 18 år siden

12: Det kan arrangeres!

Jeg synes, at det er unfair at sammenligne Scary Movie med Høj Pistolføring.

Sidstnævnte var en af de første i denne genre og dermed særdeles nyskabende. (Jaja, jeg ved godt, at Airplane-filmene kom før...) Jeg var meget begejstret over Høj Pistolføring 1, da den kom frem, og jeg kan stadig godt se den uden at krumme tæer.

Scary Movie-filmene er nummer 117 i denne genre og tilføjer ikke noget nævneværdigt nyt.
Gravatar

#14 filmz-Ruive05 18 år siden

ja 4/6....den er bestemt ikke noget særligt, men jeg var underholdt i 1½ time, og det var som sagt målet for filmen..
"Eat, Sleepy and be merry"
Gravatar

#15 El vez 18 år siden

#7 Det er ikke så sært. 4'eren har kostet $45 millioner at producere og har indtjent $176 mil på verdensplan. It's all about the money :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

#16 18 år siden

#10:
"Er I sindsyge?" Ikke hvad jeg ved af.
"Blinde og døve?" Heller ikke, men jeg har engang haft mellemørebetændelse.
Gravatar

#17 HonoDelLoce 18 år siden

Tjaa, synes hverken filmen er den bedste eller værste spoof-film, jeg har set.. Ville nok give den en slap 3/6, hvor af en af dem udelukkende er på grund af castet..

#7 - så længe der bliver lavet gysere/thrillers, tror jeg også, at vi vil se Scary Movies (i den ene eller anden form).. Det kan man så mene om, hvad man vil, men idéen bag spoof-film, synes jeg er vældig god, især, når de er underholdende :) Hvis bare man gik lidt mere efter at spoof'e en films handling frem for blot enkelte scener, så man fik en samhørighed og et flow.. Og frem for alt, en chance for at lave mere underfundig humor end blot at en blind kvinde skider i en kirke-bænk..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18 Slettet Bruger [1143092738] 18 år siden

#7: Tja... Ud fra en ren økonomisk tilgang til filmen, kan man godt forstå, at der kommer flere... Jeg kan bare ikke forstå, at man kan være tilfreds med at lave lort - tror fx også, at Anna Farris kunne gøre det godt med et bedre manuskript, synes fx hun var rigtig sjov som gæstestjerne i friends:o)

#17: Ja, men der er i dette tilfælde tale om en decideret dårlig filmserie, der kunne (som du også selv er inde på) laves andre spoof-serier med bedre plot og en væsentlig mere sofistikeret humor, det er ikke fordi jeg ikke kan lide filmtypen, tisse-bæ-humor o.lign. synes jeg bare er plat.

Mine scary-movie "karakterer":
1'eren: 3 af 6
2'eren: 1 af 6
3'eren: 2 af 6
4'eren: 2 af 6
Gravatar

#19 filmz-Bummerten 18 år siden

Jeg vil stadig gerne vide hvor King kong blev af
-My name isn't Adam We!
-Or is it? What number did you dial?
-Don't ever call me again! - I showed him
Gravatar