Drømmesekvenserne er enormt opfindsomme og muntre intermezzoer, der harmonerer forbavsende godt med resten af filmens ellers overvejende seriøse scener. Og gudskelov underminerer Stiller aldrig Mittys spirende selverkendelse og selvtillid ved at så tvivl om, hvorvidt der egentlig er tale om én lang drøm eller den skinbarlige sandhed.

Det er måske nok en film om en rejse på tværs af flere kontinenter, men det er først og fremmest en fortælling om én mands indre rejse – en emotionel ekspedition kickstartet af kærligheden, som Stiller får os til at hægte os fast i med en fysisk mådeholden, men følelsesmæssigt spillevende præstation, der aldrig klinger falsk – ligesom det vidunderlige score, som byder på himmelsk guitarspil af svenske José González (ham fra Sony-reklamen med hoppeboldene). I denne iskolde juletid er der næppe nogen anden film, der vil varme dig lige så meget op i biografmørket.

Se også: Filmz TV til gallapremiere på “The Secret Life of Walter Mitty”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kochie 10 år siden

Jeg åd historien fuldstændigt, og så er det selvfølgelig i sig selv let at falde for filmen. Men derudover var billedsiden betagende og både Island og Grønland markerede sig som virkelig flotte områder. Det var en storslået oplevelse og i den grad en film, jeg tror, der blev bedre af at blive set i biografen grundet de flotte billeder.
Gravatar

#12 elwood 10 år siden

Så fik jeg den også set som årets sidste film i biografen, fantastisk billedeside! er vilde med de flotte natur omgivelser, og så er kamera arbejdet skønt, og jeg var især vild med en overgang der laves fra en negativ rulle over til et basin, eller, hva man vil kalde det.

Musikken skal også ha ros, ikke mindst er selve scoret rigtig godt komponeret af José González , som blandt andet ja kendes fra RDR spillet, men også sangene der blir brugt i filmen er godt fundet på, og understøtter billederne rigtig godt.

En ja rigtig feel good film, og nok efter min mening Ben Stillers bedste film hidtil, jeg kan personlig godt li hans meget gakkede og alternative form for humor med alle de her karakter han finder på, men med Walter Mitty har han skabt en person som får mig til og grine, blot ved og være hel almindelig.

Glæder mig til og se mere fra hans hånd af bag Kameraret.

Sean Penn er herlig "stilfærdig" i sin rolle :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Weird_J 10 år siden

Syntes det var en rigtig god film, selvom den slet ikke var som jeg have regnet med.
Utrolig flot filmet og musik der passede super godt, glæder mig til et gensyn på BD
Gravatar

#14 B.Pedersen 9 år siden

Dette er en film man simpelthen bare skal se, 6 stjerner, lyd 6 stjerner.
Gravatar

#15 Mikkel Abel 9 år siden

Fin anmeldelse, Insider! Må sgu nok hellere få den set. Omend så bare for at få sat billeder til Jose Gonzalez' fantastiske soundtrack. :)

(ok, kommentaren var så ment til blu-ray anmeldelsen, men hva' søren)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#16 The Insider 9 år siden

#15, tusind tak! Håber at du ligeledes får et par festlige timer ud af den :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 Lord Beef Jerky 9 år siden

5,5 stjerner til lyden herfra! Sikke en lyd! Hvad siger du, hr. B.Pedersen?!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#18 dslacker 9 år siden

At rejse er at leve - eller det...
Ikke at jeg nødvendigvis er enig i ovenstående "bon mot", men denne film har i hvert fald gode argumenter for at man skal ud og opleve den "virkelige" verden. Og når man er der, så skal man ikke have en kameralinse/fon foran øjet hele tiden.
Personligt synes jeg, der er masser af gode oplevelser i fantasien, bogens og skærmens verden, men alt med måde selvfølgelig ;-)
Filmen har intet med den gamle Danny Kaye film at gøre (som jeg egentlig godt kan li, men det er mere fordi, den er næsten surrealistisk i sine drømmesekvenser), men rammer alligevel sin helt egen underspillede tone i de sindssygt flotte billeder og der er rigtig mange små fine detaljer som man kan lægge mærke til ved gensyn. En fejlsekvens er den med Benjamin Button "joken", som er fuldstændig grotesk på alle mulige forkerte måder og burde være klippet ud, men ellers fin fin film.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440

Skriv ny kommentar: