Drømmesekvenserne er enormt opfindsomme og muntre intermezzoer, der harmonerer forbavsende godt med resten af filmens ellers overvejende seriøse scener. Og gudskelov underminerer Stiller aldrig Mittys spirende selverkendelse og selvtillid ved at så tvivl om, hvorvidt der egentlig er tale om én lang drøm eller den skinbarlige sandhed.

Det er måske nok en film om en rejse på tværs af flere kontinenter, men det er først og fremmest en fortælling om én mands indre rejse – en emotionel ekspedition kickstartet af kærligheden, som Stiller får os til at hægte os fast i med en fysisk mådeholden, men følelsesmæssigt spillevende præstation, der aldrig klinger falsk – ligesom det vidunderlige score, som byder på himmelsk guitarspil af svenske José González (ham fra Sony-reklamen med hoppeboldene). I denne iskolde juletid er der næppe nogen anden film, der vil varme dig lige så meget op i biografmørket.

Se også: Filmz TV til gallapremiere på “The Secret Life of Walter Mitty”

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 10 år siden

Glæder mig satme til og se den, og fedt at traileren ikke ser ud til og lyve, det lignede nemlig visuelt bombardement :)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Giraffen 10 år siden

ligesom det vidunderlige score, som byder på himmelsk guitarspil af svenske José González (ham fra Sony-reklamen med hoppeboldene).


[url= Red Dead Redemption for pokker![/url]

Når man ankommer til Mexico og musikken starter... uh det er godt!
Gravatar

#3 Morpheus 10 år siden

Super god anmeldelse, der bare slår fast at det er en film jeg skal have set i biografen.

Tak fordi du gjorde det nemt at vælge hvad gavekortet skulle bruges på :)
Gravatar

#4 The Insider 10 år siden

#3, velbekomme! Nu krydser jeg bare samtlige fingre for, at du får en mindst lige så god oplevelse, så jeg ikke skal have dårlig samvittighed over gavekortet! ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#5 elwood 10 år siden

hovsa.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 Brodersalsa 10 år siden

Den første trailer gjorde mig virkelig hooked, men interessen forsvandt lidt efter den lidt lunkne modtagelse den ellers har fået. Derfor er det skønt at se, at den holder fast i den stemning traileren lagde an, og eftersom jeg plejer at være enig i Johan's bedømmelser, så bliver jeg ganske enkelt nødt til at se den. Håber at jeg får en lige så god oplevelse! :)
Gravatar

#7 akerman 10 år siden

Imponerende gået af Stiller, det må være årets overraskelse. Traileren så fantastisk ud.
Gravatar

#8 loki 10 år siden

En film af Ben Stiller som er værd at se...? Ej det kan da ikke passe.
www.peakoil.dk
Gravatar

#9 elwood 10 år siden

Zoolander er da også værd og se :)

Måske for lidt andre grunde but still.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Batsy 10 år siden

Du glemte Island som en af de landse som bliver brugt til landskaberne altså Johan.

Men lyder nu meget godt, taget i betragtning af min halv fætter er med i den som en af Afghanerne :p

EDIT; Du nævnte Island, tager min kommentar tilbage!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Skriv ny kommentar: