Filmens mangel på konflikter betyder at der ganske simpelt ikke er noget eller nogen, der kan give det hele en fremdrift eller mening. For ja, der er nogle smågnidninger her og der, men det bliver aldrig til det store, for alle har det bare så godt med hinanden, og konflikter er ikke noget der ikke kan løses med en lille snak. Den oprindelige film fandt sin konflikt i forholdet mellem den kropsnære dans og de berøringsangste japanere. Her i den amerikanske udgave må man i stedet finde konflikten i John Clarks ægteskab. Det kommer bare aldrig derhen hvor det bliver interessant – for konen synes jo egentlig, det er en supergod idé manden har fået med sin dans, selv om han ikke vil inddrage hende i det. Så hvorfor skal vi så gide se den? En flok mennesker der danser og har det godt med det, er bare ikke nok til at bære en hel film. Opfordringen denne gang, skulle nok være at fortsætte som bænkevarmer indtil der kommer et bedre tilbud.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 gi-jones 19 år siden

#10: Endelig en broder der forstår mig :) Hun er fæl, afkskyelig og aldeles uinterressant. Hendes eneste gode rolle var i Bourne filmene, hvor hun spillede en dum kælling.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 inflector 19 år siden

#10+11 må give jer ret :)
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#13 fjols 19 år siden

men hun er nu meget lækker
Gravatar

#14 gi-jones 19 år siden

Men det er det indre der tæller. En ældgammel kliché der ikke mindst er sand, når det indre er PILRÅDDENT!!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#15 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Tja, jeg vil mene at det er en lige lovlig hård dom at give "Shall We Dance" 1/6. Var inde og se den igår, og bevares, nogen synderlig sindsoprivende film var det ikke - der er langt op til de store indenfor genren som f.eks. Dirty Dancing og Strictly Ballroom - men det er en til tider meget sød lille film, der må siges at have sin egen charme. Især Gere er god i hovedrollen, og birollerne leverer også glimrende præstationer. Der er selvfølgelig mange ting man kan indvende mod plottet (er der nogen reel konflikt? Nej. Er det hele ikke for konstrueret og ensidigt? Jo, til dels.) og J-Lo er irriterende i en rolle som ikke passer ind i filmen. Men jeg vil dog alligevel minimum give den 2/6, da den er både sjov og sød indimellem.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#16 filmz-Dirne 19 år siden

Bare sådan lidt af nysgerrighed, hvorfor kommer der et TV2 logo når man ser billederne i fuld størrelse?
Gravatar

#17 chandler75 19 år siden

Hvor ser du det logo?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#18 filmz-principia 19 år siden

#17:

Jeg har selv lige tjekket det, og jeg kan se logoet i adressefeltet på første, andet og tredje billede i stor størrelse. Så burde du kunne finde det :)
Whoever saves one life, saves the world entire... (Schindler's List)
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia
Gravatar

#19 chandler75 19 år siden

Jeg kan ikke se noget TV2 logo... der er til gengæld tekst nederst i højre hjørne, hvor der står "outnow".

#18 Hvilket adressefelt?
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#20 filmz-principia 19 år siden

#19:

Adressefelt såsom "www.filmz.dk".
Whoever saves one life, saves the world entire... (Schindler's List)
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia

Skriv ny kommentar: