Sir Arthur Conan Doyles mesterdetektiv er blevet portrætteret i utallige film og tv-serier, men BBC’s “Sherlock” er et af de allerbedste skud på stammen – en noget nær perfekt modernisering af Doyles gamle bøger. Den bevarer det litterære forlægs ånd og kaster samtidigt Sherlock Holmes ud i det hektiske, SMS-fikserede 21. århundrede med manér. Desværre rummer dvd’en intet ekstramateriale, men både billed- og lydkvaliteten er høj, så hvis man har en forkærlighed for Doyles skriverier, gode krimier eller strålende tv-underholdning i al almindelighed, bør “Sherlock” stryge til tops på indkøbslisten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wigant 11 år siden

Rigtig god anmeldelse.
Har kun fået set første afsnit af S1 som jeg syntes var genialt.....
Gravatar

#12 Zoracka 11 år siden

Super anmeldelse. Sherlock er en super serie og jeg havde svært ved at lægge den fra mig, da jeg så de to første sæsoner. Hvis man kan lide sæson 1, så skal man glæde sig til sæson 2, der topper den første. Benedicte er absolut fantastisk som S. Holmes og Martin Freeman gør også et superb job som hans sidekick, Mr. Watson.

Jeg glæder mig rigtig meget til 3. sæson.
"Did you see saw?" - "Yeah, I saw Saw." - "Did you see Saw 2?" - "I saw Saw 2 too"
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 11 år siden

Så, nu har jeg smidt penge efter begge sæsoner på BD. Så håber jeg dæleme de er så ganske fantastiske som i rødder påstår:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 Kochie 11 år siden

Thomas E. Nielsen (13) skrev:
Så, nu har jeg smidt penge efter begge sæsoner på BD. Så håber jeg dæleme de er så ganske fantastiske som i rødder påstår:)

Det er det. Det er en genial nyfortolkning af en ikonisk figur. Sæson 1 er fremragende, sæson 2 er i særklasse noget af det bedste tv, jeg har set i årevis.
Gravatar

#15 elwood 11 år siden

Baskervilles hund, dog nok den jeg synes mindst om, det er en ganske fin fortolkning af den klassiske historie, jeg synes bare ikke den var så intressant i forhold til de andre i sæson 2.

En skam man ikke rigtig kan snakke så meget om de andre i castet før sæson 2, da der er lidt for meget spoiler ved det 8-)

Men sæson 2 skal man virkelig glæde sig til.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 jessup 11 år siden

Jeg synes bare ikke at Jokeren passer så godt ind i Sherlock se 2
This is just until June
Gravatar

#17 colocho 11 år siden

Super serie, og glæder mig til at se/høre de to herrer i Hobbitten..
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#18 wiseguy 11 år siden

Så blev jeg færdig med sæson 1 på BD og jeg er helt enig i, at det er en herlig nyfortolkning. Nu ka’ Amazon godt se at få afsendt sæson 2 – sæson 1 slutter jo med en vaskeægte cliffhanger...
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 elwood 11 år siden

hehe det er INTET imod sæson 2 8-)

Det først der, det blir hårdt og vente på Sæson 3.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: