2. årgang af BBC’s “Sherlock” er en af de absolut bedste tv-sæsoner, jeg nogensinde har set. Ganske vist er midterafsnittet, “The Hounds of Baskerville”, en anelse ujævnt, men man er fristet til at blæse på karakterskalaen og uddele syv stjerner til de to andre episoder, som rummer skuespil, billeder, drama og dialog af den højst tænkelige kaliber. Både dvd’ens billed- og lydkvalitet er høj, men man savner noget ekstramateriale. Alligevel er denne udgivelse et must – og ikke blot for folk med hang til Sherlock Holmes, men for alle.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 11 år siden

Ok. 6/6... Bedre end Battleship?!?!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 The Insider 11 år siden

Der skulle findes et målfoto frem, men lige på et hængende hår!
War. War never changes.
Gravatar

#3 Patriarch 11 år siden

Ok. Vildt. Du har tidligere fristet mig til at se denne serie. Ved ikke om jeg tør. Går lige i tænkeboks.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4 Outbound Sith 11 år siden

Dén SMS-lyd!
:)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 Ericmase 11 år siden

Du siger at den sæson indeholder "det absolut bedste TV-afsnit nogensinde"?? Nu skal jeg da for dalens skyld gå i gang med at se den serie!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#6 Outbound Sith 11 år siden

Jeg er meget enig med anmeldelsen. Man kan diskutere, om "A Scandal in Belgravia" er DET bedste afsnit af en TV-serie nogensinde ("The Constant"-afsnittet af "Lost" er trods alt for-mi-da-belt!), men det er så sandelig med i opløbet!

Jeg forstod det ikke helt, da jeg oprindeligt læste Sherlock Holmes, men efter at have set Sherlock" er jeg nu ikke i tvivl om, hvorfor Irene Adler i Doyles historier bare omtales som "The Woman"! :)

Og så fik jeg lige lyst til at dele den her:
Dén SMS-lyd!
;)


EDIT: Vil en admin ikke lige slette #4, som gik helt i fisk for mig, og så slette denne EDIT bagefter? :)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#7 Ericmase 11 år siden

Outbound Sith (6) skrev:
("The Constant"-afsnittet af "Lost" er trods alt for-mi-da-belt!)


Soooo true!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8 Kochie 11 år siden

Jeg er helt enig.
Seriens første sæson lider under et ikke helt igennem fantastisk andet afsnit, jeg var samtidig mere tilfreds med 2 sæsons 2 afsnit, og sæson 1 står derfor svagere hos mig, selvom de to andre afsnit af sæsonen er sublime på hver deres vis. Det er dog intet at regne for sæson 2.

Jeg genså det første afsnit igen og igen og igen, bare for at se Lara Pulvers Irene Adler spille lige op med min yndlingsdetektiv. Jeg er stærkt splittet, når det kommer til at vælge et favoritafsnit, når det står mellem 2 sæsons første og tredje, da de har hver deres styrker. Første afsnits absolut største styrke er Irene Adler, mens tredje afsnits formidabelt underholdende intro og fuldstændig fantastiske afslutning trækker mit valg i den retning.

I sidste ende er det ligemeget. De seks afsnit af Sherlock er aldrig kedelige, og den eneste grund til, at jeg vil sige, at The Blind Banker og The Hounds of Baskerville er en anelse skuffende, er det kun fordi, de fire andre afsnit er blandt det bedste tv, jeg overhovedet har set.
Gravatar

#9 The Insider 11 år siden

#6, kan desværre ikke slette indlæg, dude! Den kommer til at forfølge dig resten af livet - muhahahaha!!
War. War never changes.
Gravatar

#10 Outbound Sith 11 år siden

NOOOOOooooooo.........ooooooOOOOOOOoooooooo.......
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: