Martin Scorsese er uden diskussion blandt de mest markante filminstruktører nogensinde. I de unge år kredsede hans tematikker ofte om rå, men gerne underspillet vold, bandekrige og cool cash, men på det seneste har den aldrende instruktør disket op med et par lækkerbiskener, som i nogen grad beskæftiger sig med nogle andre facetter af livet. Under det hele finder vi dog stadig Scorseses fascination af menneskets mørkeste sider, og “Shutter Island” er ingen undtagelse, nærmere tværtimod. Filmen er ikke blandt hans bedste, men absolut seværdig. “Shutter Island” må betragtes som en storfilm, og derfor kan det undre og ærgre, at udgivelsen er en anelse tynd.
#41 MMB 14 år siden
Okay, det er i hvert fald et forslag til de næste film. De er begge to way bedre end Kundun. Dog kræver det, at man er interesseret i musik, nærmere bestemt i Bob Dylan (No Direction Home) og The Band (The Last Waltz), før man kan nyde dem 100%.
Jeg er enig med dig i, at det er argumenterne, der tæller osv., men du skriver jo altid de samme ting? :D
Jeg går ud fra, at dit sidste afsnit skal være rettet mod #28?
#42 Lord Beef Jerky 14 år siden
#43 filmz-Bruce 14 år siden
Og det gør du og andre ikke? :) Hvis argumenterne forbliver de samme, når diskussionerne omhandler de samme ting, så er det nok ikke helt galt.
#44 MMB 14 år siden
Forståeligt nok. :) Go med The King of Comedy så. Det er også en af Edward Nortons yndlingsfilm.
#45 RasmusFL 14 år siden
'Gangs of New York' vil jeg altid se som hans værste. Adjrk.