Ligesom de fleste af Giamattis roller er “Sideways” indbegrebet af ‘tragi-komik’. Den lille fortælling om forsøget på at finde en mening med galskaben – og måske endda finde lykken – er samtidig en af de morsomste film i lang tid. Samspillet mellem de to meget forskellige venner skaber en næsten usynlig komik. I stedet for at latterliggøre sine hovedpersoner formår Alexander Payne at få publikum til at grine med dem i stedet for af dem.
Payne har sammen med Jim Taylor skrevet manuskriptet til “Sideways”, som bygger på en roman af forfatteren Rex Pickett. I mange henseender er filmen en klassisk roadmovie om to venner, der tager på en erkendelsesrejse. Men med instruktørens øje for de komiske detaljer og Giamattis helt fantastiske tilgang til sin rolle, er det alligevel lykkedes Payne at brygge ny vin på nye flasker.
#11 filmz-rupert giles 19 år siden
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
#12 filmz-sanjo 19 år siden
Kan ikke siges meget bedre end det!
Filmen får 9/10 af mig
#13 ks 19 år siden
#14 jessup 19 år siden
#15 filmz-sanjo 19 år siden
Jep den er skide sjov, flækkede også af grin der... Hans kønsdele hamrede på vinduet, hehe :D
#16 The Insider 19 år siden
Og så burde Paul Giamatti have modtaget en Oscar-nominering i stedet for Johnny Depp.
#17 putandtake 19 år siden
#18 jessup 19 år siden
#19 filmz-steenersommer 19 år siden
Jeg synes dog at filmen burde ligge på en 4/6 og ikke højere. En god lille film.
#20 duuk74 18 år siden
Højdepunkter:
- Indkøb i kiosken :) Fantastisk hvad de får sagt med den sidste replik: "No actually..sorry, the new one".
- Golfbanen
- På besøg på Frass Canyon :)
Ultimativt måske liiige en smule for low-key for min smag 7.5/10