Det er tidligt at udnævne årets ringeste film, men omvendt har jeg svært ved at se, hvordan “Skyline” kan blive overgået. På et tidspunkt erfarer vi, at rumvæsnerne fjerner hjernerne fra menneskernes kranier og derefter smider deres livløse kroppe væk. Et passende billede på den følelse, man selv sidder med efter at have set filmen.

Se også: Filmz TV: Rumvæsnerne invaderer – 5 fede film fra det ydre rum.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 runehansen76 13 år siden

jeg blir også lige nødt til at advare mod den her film - den er faaaaanme ringe!! så er det sagt!
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#42 evermind 13 år siden

Visse vasse, du har bare haft en dårlig dag! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#43 lyspunkt 13 år siden

Jeg synes ikke filmen er så slem, men jeg har også fået en svaghed for "direct-to-video"-udgivelser, som oftest har fået dårlige karaterer på IMDB end denne.
Den skulle bare aldrig have haft chancen i biografen, men budgettet gjorde vist udslaget.

Jeg glæder mig til den bliver behandlet i ny omgang af Science Mystery Theater 3000, hvor den ville passe ind.

Skulle man imidlertid savne invaderende aliens med blå lygter kan man jo tage et kig på [url= Falling Skies[/url]
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#44 micnolmad 13 år siden

Til anmelderen:
Du sidder og snakker om filmen mangler dybde, troværdige personer, mening. Læs evt. din egen anmeldelse? Det eneste du kører på er mainstream synspunkter, som ukendte skuespillere, mærkelige sætninger i en situation ingen her på jorden har været i, dårlig cgi.

Din kommentar om Scrubs skuespilleren giver udtryk for du tænker som en Amerikaner. Jim Carrey kan umuligt spille alvorlige roller vel?

Hvad fanden har det med noget at gøre om skuespillerene er kendte hvis bare de gør det godt? Jeg har virkelig svært ved at se noget at det du skriver give mening. Jeg tror mere du lider af at have været for meget foran lærret og for lidt ude i den virkelige verden.

Du skriver blandt andet om et scene hvor den gravide kvinde siger hun ikke vil være i rummet fordi en anden ryger. Hvad fanden er der mærkeligt ved det? 1. Hun har lige fundet ud af hun er gravid, så det er vel ikke så mærkeligt at hun prøver at passe på sit barn som nu er et af sidste i verden hvis de nogen sinde overlever. Ikke at jeg tror det er det hun tænker, mere at det skal skildre hvordan mennesker griber efter ting de kender fra deres hverdag/normale liv i livstruende, traumatiske oplevelser og hvor paradoksalt det kan se ud for os som tilskuere.

Så kommer du med en kommentar om man er dum hvis man går mod lyset.... ej nu holder du fame! Et hvert normalt menneske ville gå ud for at se hvad der forgik uden for deres vinduer. Se for pokker hvad folk gør rundt om dig når der sker noget. De kigger, de skal se hvad der sker. Det er sådan mennesker reagere normalt, generelt.

Du mener også cgi'en er middelmodig... Hvor er det lige den er det? Uddyb så jeg kan hagle det ned.

Min kommentar til dig: Du er jo helt væk mand.
Du virker som rock journalisten der anmelder et techno album. Hvis du ikke kan lide scifi der ikke er mainstream, så lad være med at anmeld det.

Jer der ikke kan lide den, hvad med at komme med mere end bare "I guess not" eller "Jeg kan ikke lide den"? I argumentere cirka lige så meget som børn i børnehaven.

Min anmeldelse:
Det er tydeligt, budgettet ikke har været stort, men det synes jeg bare har gjort den mere kreativ og opfindsom, med mindre den var tiltænkt sådan hvilket også er fint, da det bærer filmen uden for mainstream området.

Donald Faison (Scrubs), gør det ganske fint som den unge mand fra en mindre by, der har fået lidt succes. Han spiller sin karakter tilpas ung og arrogant med undertoner af at være opvokset i et belastet miljø.

Eric Balfour spiller sammen med Scottie Thompson hovedrolle-parret. Der er en god kemi mellem de to skuespillere, som er med til at give historien lidt fokus på andet end de flotte aliens og deres blå lys.

Selve historien er der ikke meget på. Jorden bliver invaderet og taget på sengekanten, bogstaveligt. Det som gør Skyline en smule anderledes er den måde de normale heltegerninger bliver "behandlet" på.

--------Spoiler---------
F.eks. da Terry's sidespring og hans fine Ferrari bliver trampet flad, hvorefter han selv bliver knækket på midten er en fin måde at fortælle at i virkelighenden så vinder man altså ikke ved bare at løbe hovedkuls frem uden at se sig omkring. Se f.eks. hvordan soldater rykker ind i et område.

Eller den meget fine scene med UAV'erne der kommer for at rede dagen. En af de bedste heltescener jeg har set siden Mifune's last-man-standing kamp i Matrix Revolutions. Jeg tog mig selv i at komme med et begejstret "YES!" efter en meget intens zigzag sprint, da h-missilet nakkede en af de invaderendes Carrierer. At den så bare bliver samlet igen af de små worker-drones understreger bare hvor overlegen en fjende menneskeheden står over for og en sejer til menneskene virker fuldstændig utænkelig.

Og det er også en af filmens helt store glædelige overraskelser. Nemlig at den slutter aldeles åben, faktisk kunne den være en meget lang intro til et FPS spil i scifi genren, hvor man ville komme til at spille Jarrod nu med beafy alien styrke eller også bliver han nakket 5 minutter senere af den interne sikkerhed på skibet.

Alt i alt en fin, overraskende afbalanceret film, som fortæller om hvordan jorden blev fri mennesker.. måske.

Skriv ny kommentar: