Med tanke på det enorme opsving, fantasy-genren har oplevet med “Ringenes rerre” som kickstarter og HBO-serien “Game of Thrones” som det aktuelle pragteksempel, placerer Sanders’ “Snow White & the Huntsman” sig logisk et sted i slipstrømmen. Grimm-forlægget er et såkaldt trylleeventyr med masser af overnaturlige elementer, magiske væsener og trolddomskunst, og alle disse udbasuneres for fuld lungekraft i denne filmatisering. Desværre er der ikke ofret helt så megen energi på at få en helstøbt fortælling ud over kanten til publikum. Jagten på Jægeren og Snehvide bliver aldrig rigtig intens, den onde dronning forbliver bare en ond dronning, og sådan går det slag i slag i 120 minutter. Og man ved jo sådan set godt, hvordan det hele skal ende fra første færd. Men det til trods er “Snow White & the Huntsman” stadig en visuel lækkerbisken.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Thomsen 11 år siden

Jeg giver den lige en tak mere: 4/6.

Var fint underholdt (mere end Prometøvs), men Stewart er fejlcastet i dén grad. Hun spiller elendigt og har IMO simpelthen ikke skønheden, som lige den rolle kræver. Det sidste var i øvrigt noget selskabets drenge var enige om, mens kvinderne sjovt nok var fuldstændigt uenige.

Theron var fremragende. Hun overspiller tydeligt, men det passer til gengæld perfekt til rollen.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 11 år siden

#11 Jeg er også lige på vippet til 6/10, men jeg synes den sidste halve time trækker godt ned. Filmen kunne sagtens være klippet lidt strammere til dens egen fordel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Thomsen 11 år siden

#12 - Det har du egentlig ret i. Jeg tror også, at en af grundene til, at jeg giver den så høj en karakter, er, at den overraskede mig ved at være så forholdsvis mørk og barsk. Jeg havde nok forventet en tand mere Twilight-agtig blødhed eller måske mere Princess Bride-agtig humor. Den havde bestemt tilløb til begge dele, men det var lidt spøjst at opleve, at den faktisk også tog sin historie rimeligt seriøst (hvis vi ser bort fra den fuldstændigt malplacerede teenage-musik under rulleteksterne til sidst).

Jeg sad også og ventede på, at...
en af herrerne skulle dø, fordi man jo nærmest per definition ikke kan have to mulige "love interests i en Hollywood-produktion. Så den oplagte løsning ville være, at en af dem måtte dø en hero"isk og selvopofrende død, så Snehvide kunne vælge den anden. Men nej...
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 11 år siden

#13 Men nu ved du så, hvad 2'eren kommer til at handle om... hele slutscenen lægger også op til det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 Thomsen 11 år siden

Min ironi-detektor fungerer ikke helt godt her før dagens første kop kaffe, så er der seriøst? Har de virkeligt planlagt en to'er? Så falder en del af mit argument jo væk, og jeg er ikke i tvivl om, at du har ret.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16 Lord Beef Jerky 11 år siden

#15 Oh yes, jeg mener faktisk også der er en 3'er planlagt, men indtil videre er det bare 2'eren der er på vej.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#17 Batsy 11 år siden

Synes den var fremragende, og synes Stewart bære den flot. Forstår simpelthen ikke alt det had, hun var kedelig og elendig i Twilight, men her synes jeg hun gjorde det udmærket.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#18 doom WAD 11 år siden

Jeg synes, at en Snehvide burde have været en tand mere freeeeeeeesh. Jeg tænker:

http://25.media.tumblr.com/36ZExMNLnora5tzbWIejZzu...

Skriv ny kommentar: