Med tanke på det enorme opsving, fantasy-genren har oplevet med “Ringenes rerre” som kickstarter og HBO-serien “Game of Thrones” som det aktuelle pragteksempel, placerer Sanders’ “Snow White & the Huntsman” sig logisk et sted i slipstrømmen. Grimm-forlægget er et såkaldt trylleeventyr med masser af overnaturlige elementer, magiske væsener og trolddomskunst, og alle disse udbasuneres for fuld lungekraft i denne filmatisering. Desværre er der ikke ofret helt så megen energi på at få en helstøbt fortælling ud over kanten til publikum. Jagten på Jægeren og Snehvide bliver aldrig rigtig intens, den onde dronning forbliver bare en ond dronning, og sådan går det slag i slag i 120 minutter. Og man ved jo sådan set godt, hvordan det hele skal ende fra første færd. Men det til trods er “Snow White & the Huntsman” stadig en visuel lækkerbisken.
#1 Batsy 12 år siden
#2 KEiZ 12 år siden
#3 A_Brix 12 år siden
Kristen Stewart beviser, at hun faktisk er en ganske habil skuespiller, og hun bærer filmen flot. Chris Hemsworth tror jeg tilgengæld aldrig, at jeg bliver fan af. Han er forfærdelig i Thor, men leverer en okay præstation i denne film, men stadig ikke noget der blæser en bagover i sædet. Theron spiller også fint, men dronningens karakter er simpelthen for meget både den ene og anden vej for mig til, at jeg rigtig kan tage det seriøst. Hun går fra at være iskold og beregnende til skinger, skrigende og perpleks. Hun er klart bedst, når vi ser den kølige og nøjsomme dræber, og jeg tror, filmen ville blive bedre, hvis man lod hende være sådan konstant. Dværgene er både sjove og elskelige og fungerer rigtig godt.
Effekterne er virkeligt flotte, og jeg synes det er fedt, man har valgt 3D fra og så leverer en film med så vellykkede effekter. Men nu jeg heller ikke verdens største fan af 3D.
Grunden til at jeg alligevel ikke lander på mere end 3/6 er at der mangler "et eller andet". Der mangler lige det, der blæser en bagover i sædet. Det sidste touch. Og samtidig er der lidt for mange ting, som ikke overbeviser 100%. Og så trækker Hemsworth altså ned i min optik. Men vil stadig anbefale folk, at se filmen, da det alt i alt er en ganske habil fantasy film og en forfriskende fortolkning af Snehvide-eventyret.
#4 Batsy 12 år siden
#5 evermind 12 år siden
Så meget har de vel alligevel ikke ændret på fortællingen!?! :O
#6 Lord Beef Jerky 12 år siden
Jeg ser den her film i aften. Jeg forventer 2/6, men at more mig glimrende alligevel.
#7 CVO 12 år siden
#8 Kruse 12 år siden
Jeg synes nu også at hun fungerer godt i "Adventureland". I "Panic Room" er hun som sådan kun et plot device, og skal ikke rigtigt levere noget på noget tidspunkt. Og i "The Runaways" kan hun måske lige kaldes for acceptabel(Well, for det meste i filmen er hun nok lidt under det niveau).
#9 Batsy 12 år siden
#10 Lord Beef Jerky 12 år siden
Anyway, jeg fik set filmen i går, og den står til 5/10 hos mig. Den er skide flot visuelt set, og der er også masser af fine øjeblikke, men det trækker ned, at instruktøren kontant skal tage fra andre film... om det er et homage eller ej, så er der scener, der er præcist de samme i The NeverEnding Story, Princess Mononoke og The Lord Of The Rings. Den sidste halve time var også enormt uinspireret med kedelige kampe og et plot, man ved præcis hvor fører hen. Snow Whites tale henimod slutningen var dog et kæmpe plus... sjældent har jeg været vidne til noget så ufrivilligt komisk og usammenhængende. Stewart er elendig imens Theron overspiller på tilpas vis.