Irriterende er også filmens skødesløse brug af cameoer. Det er, som om den forventer, at det i sig selv er skægt, når f.eks. Bengt Burg dukker op og svinger et lykkehjul, men effekten er mere distraherende end sjov. Til gengæld kan man ikke andet end at beundre filmen for dens komplet gennemførte beretning. Den sætter sit budskab klart op og er fuldstændig konsekvent i udførelsen, hvor en mere behagesyg film ville vælge en afslutning, der var lettere fordøjelig.

Som et bud på en anderledes komedie med noget mere kant, end hvad vi er vant til herhjemme, er “Sorte kugler” imidlertid et forfriskende pust, omend fortællingen som helhed ikke kan bære den ellers beskedne længde på 82 minutter. Selvom tingene ikke helt lykkes for Anders Matthesen i denne omgang, så viser han i hvert fald her, at når det drejer sig om konsekvente fortællinger, så har han de nødvendige kugler.

Læs også Interview: Anders Matthesen og hans “Sorte kugler”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 14 år siden

Håber sørme den er god :b
Gravatar

#2 MOVIE1000 14 år siden

jeg venter til den bliver sat lidt ned når den er udkommet på dvd men jeg skal se den har lige et spørgsmål i starter af anmeldelsen står der hvad han har været har han været tv-vært?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3 Kruse 14 år siden

God anmeldelse, og den rammer også meget Jeg ved ikke lige om jeg gider at se den i biffen, men jeg skal da helt sikkert se den på et tidspunkt.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 ace#1 14 år siden

#2
Jep -
Først i 'Andarki' - som var et slags 'teatersport/find-på-comedy-på-stedet' program, med forskellige kendte der i to hold skulle kæmpe om at være sjovest.

Efter det, kom der et fraklips-program, hvor Anders spillede forskellige figurer der 'fik lov' til ar være gæste-værter og præsenterer de forskellige fraklip.
(Tænk - 'Wivels TV-vafler' - i modsætning til Thomas Wivels program, havde man dog ikke lyst til at skyde sig selv i fjæset når man så Andens program, som jeg desværre ikke kan huske hvad hed...)

Begge programmer blev vist nok sendt på TVDanmark...
Gravatar

#5 Lethal Injection 14 år siden

Jeg skal ind og se den ligemeget hvor få stjerner den får!
Anden rocks!! :D
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#6 filmzkim 14 år siden

#5
Netop!
Ligemeget, hvor svag historien er, kan den ikke undgå at være skide sjov!
Gravatar

#7 Lethal Injection 14 år siden

Har lige været inde og se den og den skal have 4,5/6!
Anden rocks my socks! XD
Perhaps an attic shall I seek!

Skriv ny kommentar: