“Spider-Man 2.1” byder på 8 minutters nye optagelser, som hverken gør filmen bedre eller værre. Der er stadigvæk tale om en utrolig underholdende, uhyre gennemført og endda rørende superheltefilm, som både finder tid til at imponere via storstilede actionscener og sine mange intime, følelsesladede momenter. Transferet er imponerende, lydsporet er et af årets bedste, og så er der en del, men ikke just masser af godt ekstramateriale. Alligevel henvender udgivelsen sig primært til folk, der endnu ikke har set eller købt “Spider-Man 2”, eller fans, som bare må og skal eje alt, der har med den populære superhelt at gøre.
#41 filmz-mcclane 17 år siden
#42 filmz-jeangrey55 17 år siden
#43 Bohemian 17 år siden
#44 rockysds 17 år siden
#45 Bates 17 år siden
#46 BN 16 år siden
... Så er der en her der vil være taknemmelig, for jeg gider virkelig ikke købe den, hvis ændringerne er ligegyldige eller ligefrem trækker nedad, f.eks. ved at ødelægge rytmen i filmen. Anmelderen nævner scenen i elevatoren som eksempel på en ændret el. udvidet scene - hvori består ændringen? Jeg morer mig fint over den situationskomik, scenen indeholder i biograf-udgaven, og Spider-Man's tørre replik om, at dragten klør el. strammer lidt i skridtet ... så hvis den forlængede udgave trækker denne scene for meget i langdrag og ødelægger komikken, er det jo ikke ligefrem et plus.
#47 BN 16 år siden
1) togscenen, hvor Spider-Man's kamp mod Doc Ock er længere, idet
2) elevatorscenen hvor Spider-Man taler med en reklamemand er helt ændret, idet
3) scenen ved de tre venner, Peter, Harry og M.J. er samlet til fest, og hvor Harry fisker efter Spider-Man's sande identitet, fordi han ved, at Peter (angiveligt) er dennes personlige fotograf. Her fremstår Harry mere som en ægte ven, idet
4) en meget kort, humoristisk scene
5) en forlænget udgave af scenen hvor Doc Ock massakrerer hele operationsholdet på sygehuset. I dette tilfælde kunne jeg ikke spotte forskellen. Måske er det noget med mere blod og splat - jeg ved det ikke.
6) en forlænget udgave af Peters besøg hos lægen.
7) lige inden scenen hvor Peter er hos lægen, ser man M.J. i samtale med en veninde i en skobutik.
8) forlænget udgave af scenen hvor Peter afleverer pizzaer til den kvindelige receptionist der ikke vil betale for de, fordi han er forsinket.
Ved ikke om der er flere ændringer eller tilføjelser.
Lige her og nu hælder jeg til at nøjes med biograf-udgaven, men min nysgerrighed kan nok ikke i længden afholde mig fra at give Spider-Man 2.1 en chance. ;-)