“Spiderwick fortællingerne” har fået en aldersgrænse på 11 år, og det er meget fornuftigt, da det er en til tider meget voldsom film, der helt sikkert vil skræmme de yngste. Filmen er for de større børn, og holder man af “Harry Potter”- og “Narnia”-filmatiseringerne, vil filmen bestemt have en bred appel. På trods af at det i bund og grund er en børnefilm, er der heldigvis ikke sparet på effekterne, og de CGI-skabte monstre fremstår meget virkelige og troværdige.

I det hele taget har filmen et flot visuelt udtryk. Samtidig er der også lagt et solidt arbejde i selve fortællingen, og historien om de tre børn, hvis verden lige er blevet vendt op og ned af en skilsmisse, er nærværende uden at kamme over i det kvalmende. Selv om det ikke er det store episke eventyr, vi er ude i her, fungerer filmen fint i sit eget lille univers, og der er fuld fart på det meste af tiden. Det er herligt at se en børnefilm, hvor der bliver talt direkte til fantasien, uden at det bliver gjort utroværdigt og nedladende. “Spiderwick fortællingerne” er ikke nogen banebrydende film, men den er godt skruet sammen og ganske underholdene et langt stykke hen ad vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 16 år siden

Mesterligt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 filmz-Erlingur666 16 år siden

#11 er de filmen eller min historie. SIG NOGET MERE
Gravatar

#13 filmz-Erlingur666 16 år siden



her er en action krigshistorie




tredje verdens krig


I Tysklaland, var der en general, halv tysker og halv pollak, ved navn Rumbus Korson. Denne Rumbus var skuffet over Amerika og havde dræbt deres præsident. Hans største idol var Adolf Hitler. Han ønskede at gøre Adolf Hitlers opgave færdig, det vil sige udryde alle Jyder og blive den mest magtfulde person i den her verden.
Ved at dræbe den amerikanske præsedent, som var jyde starter en forfærdelig krig i mellem Amerika og Tyskland. Amerikanerne bad Danmark om hjælp. De danske myndigheder bad, oberst Erling og major Tobias om at hjælpe Amerika. Det er først i 2032 at Erling befinder sig i syd Danmark med sine 500 toptrænede mænd. Sammen med Erling var major Tobias. Under hans komando var 10,000 mænd og 100 tanks. Korson har sendt 30,000 mænd og 300 tanks mod grænsen. Krigen starter. Der bliver fyrert skud, bomber og misiller. Erling og Tobias spredte sine mænd og omringede tyskerne. Erling råbte “Fyr bazukarne mod tanksene”. De smadrede 200 tyske tanks. Tyskerne fyrede på livet løs. Der var mange som omkom i Erlings lejer. Major Tobiaes havde også store problemer. Han havde kun 2000 mænd i live. De trak sig til bage, alt håb var ude. Men, nej hurra de amrikanske bombefly nædlagde den tyske hær. Sejern var Danmarks. Erlings bedste mand, kaptajn Jack blev dræbt i kampen. Det var en stor skuffelse. Erling kunne have reddet ham, men der var ikke noget at gøre. Nu skulle Erling til Polen på en mission.
I Polen skulle Erling finde hemmlige oplysninger om en atom bombe som Korson havde planer om at fyre på Amerika. Erling og hans 200 mænd blev opdaget of polske soldater. Heldigvis var der kun 50 polske mænd men de rådede over 4 tanks. En kamp brød ud. Erling blev ramt i hånden. Erlings segent tog forbining på ham “pas på” sagde Erling. En kugle ramte sergenten i maven og hjertet. Han faldt død om. Erling blev rasende og skød soldaten i hovedet. Erling tog den dræbte soldats maskingekværd og pløkkede soldater ned. Slaget var slut. Der var 3 tanks tilbage og Erlings mænd, tog dem. Den lille hær kom hen til basen. Erlings hær fyrede tanksene af og basen blev hurtigt nedlagt. I basen fandt de atom bomben og den tikkede. “Gud hjælpe os” sagede en af soldaterne. Erling åbnede bomben, tog den røde ledning og klippede den over. Bagefter skød han den i stumper og stykker og derved havde han deaktiveret den farlige bombe. Missionen var gennemført.
Efter mission tog hæren tilbage til Denmark og fik med det samme dårlige nyheder. Island var under et angreb. Erling var født i Island og følte sig forpligtet til at rede sit hjemland. “Jeg tager der over med det samme” fortalte han. Generalen sagede ”nej, ikke til at tale om, din hær har ikke nok styrke. Du har kun 100 mænd tilbage og tyskerne har 100,000 mænd”. Efter nogle forhandlinger fik Erling tildelt 50.000 extra mænd. Han og de mange mænd, rejste med det samme til Vulkanøen. Erling mødte den islanske major Gunnar, som havde komandoen i Island. I hans hær, var der kun 10 tusind mænd tilbage. Det var mørkt når Erling ankom til frontlinien, de kunne ikke se noget. Erling, kunne høre en lyd, han råbte ”I dækning”. En misil kom og smadrede meget. Erling sagde ”Hvad står i og venter på, fyr misilerne”. ”Vi stormer dem, andgrib” sagde major Gunnar. Krigen var brudt ud. Erling så en misil ramme 15 meter fra sig. Erling så hvor misilenerne kom fra, han skød mændene. Han sigtede på tankesene og rammte 5 med misilerne. Jackpot, nej major Gunnar blev ramt han faldt på jorden. Erling blev rasende. Han skød soldaten der gjorde det .Han løb hen til Gunnar. ”Det skal nok gå” sagde Erling .Major Gunnar sagde ”Du skal ikke være bange, du skal befrie Island fra Tyskland. Det er din pligt.” ”Det skal jeg nok, det lover jeg” sagde Erling. Han var død, tårer dryppede ned af Erlings kind. Erling løb væk fra sorgen. Han skød tyskere med et maskinkevær. Det begyndte pludselig at regne. Jorden blev til mudder og svær at gå i .Men hæren kæmpede for ære og fred. Erling så hvor major Tobias stod men en bazuka og skød tanks i stumper og stykker. Han løb hen til ham og fortalte de forfærldelige nyhededer om major Gunnars død. Major Tobias sagde ”Pokkers, tyskerne tænker ikke på andet end at dræbe jyder og uskyldige mennsker”. Majoren sigtede på en tank og ramte den. Alle tyskernes tanks og misiler var enten brugt eller ødelagt. Islæningerne var heldige, tyskerne var fære en Erlings hær. Tyskerne trak sig tilbage. Island er fri for tyskerene. Erlings soldater jublede, men Erling havde sorg i sit hjerte. Major Gunnar var død, men livet er et barskt sted og var intet at gøre.
Krigen fortsatte på denne måde. Tyskerne trak sig tilbage da Erlings og Tobiasies styrker trådte frem i lyset. I den sidste kamp, mødte Erling Rumbus Korson. De befandt sig i en bygning. Erling så Rumbus og skød ham. Desværre ramte Erling ham i benet, han haltede væk og gemte sig i et rum. Erling gik efter ham, da han kom ind i rummet så han Rumbus smilende. En tysk soldat kom lige pludselig ud fra mørket og skød Erling i benet. Erling var hurtig og trak sin pistol, fyrede et skyd af og ramte Rumbus i hovedet. Soldaten opgav kampen. Major Tobias kom ind i rummet. Det var slut med tredje verdenskrig. Erling kunne vende tilbage til sin familie igen og opnå sin drøm og blive legomanager. sig os noget om den er den bedrere en eventyret
Gravatar

#14 evermind 16 år siden

Udrydde alle jyder, ligefrem?? :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 Bohemian 16 år siden

Jeg...jeg er målløs....Erlingur666...
Free in serenity.
Gravatar

#16 Spanner 16 år siden

Wall...of...text
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#17 filmz-Erlingur666 16 år siden

mener i det her drenge. Syndes i det er godt skrevet eller er det noget humbuk.
Gravatar

#18 filmz-Erlingur666 16 år siden

til landet surina har jeg lavet to historier mere men de ikke så godt velskrvet som den første.
Gravatar

#19 filmz-Bruce 16 år siden

Jeg er stum af benovelse. Fyr hele artilleriet af. Det er fantastisk læsning. Jeg er bedre underholdt end længe!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 lagoni 16 år siden

Erlingur666, hvis du er seriøs med de historier, så fiks dine stavefejl og lav afsnit, så kan det være man læser det. Og som #14 påpeger, så mener du nok ikke jyder...
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: