“Spiderwick fortællingerne” har fået en aldersgrænse på 11 år, og det er meget fornuftigt, da det er en til tider meget voldsom film, der helt sikkert vil skræmme de yngste. Filmen er for de større børn, og holder man af “Harry Potter”- og “Narnia”-filmatiseringerne, vil filmen bestemt have en bred appel. På trods af at det i bund og grund er en børnefilm, er der heldigvis ikke sparet på effekterne, og de CGI-skabte monstre fremstår meget virkelige og troværdige.

I det hele taget har filmen et flot visuelt udtryk. Samtidig er der også lagt et solidt arbejde i selve fortællingen, og historien om de tre børn, hvis verden lige er blevet vendt op og ned af en skilsmisse, er nærværende uden at kamme over i det kvalmende. Selv om det ikke er det store episke eventyr, vi er ude i her, fungerer filmen fint i sit eget lille univers, og der er fuld fart på det meste af tiden. Det er herligt at se en børnefilm, hvor der bliver talt direkte til fantasien, uden at det bliver gjort utroværdigt og nedladende. “Spiderwick fortællingerne” er ikke nogen banebrydende film, men den er godt skruet sammen og ganske underholdene et langt stykke hen ad vejen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 davenport 15 år siden

Jeg er .... speechless. Tårene triller ;,D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#22 elwood 15 år siden

gennem vinduerne...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 wimmie 15 år siden

Ahhhh...nu jeg forstå ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: