“Spring Breakers” definerer en generation uden at pege fingre, men ved at lege med. Den får os til at føle lede ved hovedpersoner, der får os til at leve, mens vi følger dem – især takket være både skuespil og manuskriptarbejde af højeste klasse. Den sælger sig selv som en ungdomsfilm, men den har en helt anden agenda end genrens gængse opus. Ligesom i Korines beskrivelse af ungdommen i “Kids” er “Spring Breakers” bidende nødvendig i generationsdebatten. Fra pigernes indstuderende, klichefyldte samtaler med familien derhjemme til lyden af et ladt gevær ved hvert sceneskift. Denne fraudulente verden agerer nemlig udelukkende inden for sin egen virkelighed, der aldrig præges af konventionelle filmklicheer. Med “Spring Breakers” siger Korine ikke, at vi skal forstå de værste elementer af en ny generation, men vi skal i hvert fald frygte den, når den skal på forårsferie, bitch.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Outbound Sith 10 år siden

elwood (9) skrev:
Johan må ikke anmelde rom coms

Hvem i alverden har sagt det ?

Det har Johan sikkert - fra en troll-konto. :P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#12 dslacker 10 år siden

Kids er en af de bedste gyserfilm, der er lavet. På niveau med Christiane F og Twelve and Holding. Uden sammenligning i øvrigt.
Have You Got The Will To Be Weird - IMDB Profil:
http://www.imdb.com/mymovies/list?l=18871440
Gravatar

#13 samek 10 år siden

Harmony Korine var 19 da han skrev "Kids". Han har ikke selv instrueret den.
Tjek hans egne film! Gummo er i mine øjne et mesterværk.
Julien Donkey-Boy, Mister Lonely og Trash humpers er fantastiske.

Og jeg var også helt vild med Spring Breakers. Som #4 skriver. Alle de værste ting er med i denne film. lige fra fantastiske scener med Britney Spears musik til en gangster idiot der står og praler med alt det lort han har...
Det var en oplevelse at se den i biffen. Vi var 2 film nørd-gutter, lige inden vi gik ind sagde min følgesvend "ville det ikke være perfekt hvis vi kommer ind og biffen er fuld af 16 årige piger".
Da vi trådte ind, under trailer showet, sad de der alle sammen, en bioshitty sal fuld af 16 piger, klar til tøse underholdning....... Deres reaktioner på hvad der skete på skærmen var fuldstændig fantastiske og "priceless"... uforglemmeligt!.
Gravatar

#14 duuk74 10 år siden

#12
Har du set Bully også? (fra instruktøren af Kids) Den fandt jeg virkelig også skræmmende.

#13
Hvordan var deres reaktioner?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#15 knipsknips 10 år siden

Så cirka en time af filmen, så måtte jeg simpelthen slukke!

Om det var mit humør, eller filmen efter min smag bare ikke er bedre, finder jeg nok aldrig ud af :P
Gravatar

#16 Slettet Bruger [18127207] 9 år siden

Jeg så filmen i går og jeg havde nok forventet noget andet, end jeg fik, så jeg tror sgu, at jeg bliver nødt til at se den igen, for at danne en mening om den.

Baseret på de få trailers, jeg har set, havde jeg forventet en ret typisk vi-skal-være-fulde-og-feste-teenagefilm, men det er det slet ikke, så.. jeg var en kende forvirret, skal jeg gerne indrømme.
Gravatar

#17 Gasivodo 9 år siden

WOW nekro-tråd;-D Har du set KIDS(1995)?
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#18 Slettet Bruger [18127207] 9 år siden

Gasivodo (17) skrev:
WOW nekro-tråd;-D Har du set KIDS(1995)?


Jep, men Filmz opfordrede jo brugerne til at benytte anmeldelsestrådene på et tidspunkt, når man har kommenteret en film. :)

Jeps, det har jeg og den er jeg ret glad for, eller, så glad som man nu kan være for en særdeles deprimerende historie.

Skriv ny kommentar: