5. sæson af “Star Trek: The Next Generation” er ikke blot den eminente Emmy-slugers allerbedste årgang, men en af de bedste sæsoners sci-fi, der nogensinde er blevet transmitteret på tv. Der er ikke én eneste svipser blandt sæsonens 26 episoder, der både byder på rendyrket underholdning i særklasse og masser af stof til eftertanke. Og det fænomenale cast, som her har haft over 100 afsnit til at komme ind under huden på karaktererne, sætter aldrig en fod forkert. Så selv hvis du er skeptisk omkring “Star Trek”, bør du give denne udgivelse en chance – ikke mindst fordi afsnittene ser hamrende godt ud i HD og lyder endnu bedre, mens de mange timers ekstramateriale fascinerer og fornøjer. Make it so!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Det er godt, at Johan indrømmer, at han er Trekkie, for Star Trek ER virkelig for en dedikeret - og stor - fanskare. Og ikke for så mange andre. Inspireret af anmeldelsen fandt jeg et af de roste afsnit på Netflix; det med arten, der kommunikerer via metaforer; og satte mig til rette. Men efter 10 minutter måtte jeg simpelthen give op. Det er bare så mega bøvet. Jeg har dog fuld respekt for franchicens store succes. Jeg er selv nørd på mange områder; og mega scifi-fan. Men jeg bliver aldrig fan af Star Trek, hverken de gamle, spin off-serierne eller filmene; og da slet ikke de nye film, der er decideret elendige. Den eneste, jeg finder ok, er First Contact, fordi borg-ideen er mega fed og skræmmende, og så naturligvis fordi det er eneste mulighed for at se James Cromwell give den gas med en god slapstick dans og en flaske bourbon.

Denne kendte kampscene fra den oprindelige serie er dog også seværdig - hvilken koreografi!

Doctor Last Warning
Gravatar

#12 Fredag 10 år siden

Den kampscene er jo så ringe at det nærmer sig kunst:) I Love It:-D
Gravatar

#13 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Shatner/Kirk må have en brystkasse af granit, eftersom øglen uden held forsøger at knuse ham og derefter kaster en granitblok på 1 tons som var det en håndbold.
Doctor Last Warning
Gravatar

#14 Yggdrasil 10 år siden

#9 Jeg kunne forestille mig, at selv om der ikke vil udkomme en BD box af TNG, så vil de nok blive lagt ud på Netflix, engang når Paramount mener de har solgt nok af BD sæsonerne. Der finder man jo allerede HD udgivelsen af TOS.
Gravatar

#15 The Insider 10 år siden

#14, det kan jeg også sagtens forestille mig :-) Projektet har været helt sindssygt tidskrævende og dyrt, så de har nok satset på at få nogle penge igen på distribution via bl.a. Netflix.
War. War never changes.
Gravatar

#16 David Munch 10 år siden

Darn... Jeg er nød til at se TNG igen snart.. Problemet er bare at når man først er igang, så... bye bye girlfriend!
Gravatar

#17 Gasivodo 10 år siden

Puha, er lidt svært!

Pænt ser det ud.. Men det kniber bare med interessen(er vel bare ikke 10 år længere - med DR1 som eneste kanal(TV2 kunne først modtages med hus antenne senere i '91))

Tror jeg ender med at at gå efter Johans' anbefalede afsnit, nu de er så episodiske.

Og tja, Trekkie bliver jeg nok bare aldrig..

Spillede Wing Commander i stedet*:-D
*Krævede hverken antenne eller venten på næste afsnit.(om søndagen tror jeg det var)

Battlestar Galactica(nye), Firefly, samt Red Dwarf derimod;-)

OnTop: Glimrende anmeldelse, og rart med 'Fanboy' perspektivet, især når entusiasmen brænder igennem, i hvert fald på min skærm.
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#18 The Insider 10 år siden

#17, "Wing Commander" FTW! :-) Særligt 4'eren! Åha, det spillede jeg meget i sin tid... den sidste scene i salen: EPIC.

Men når nu du også er begejstret for BSG, så er TNG helt sikkert værd at give sig i kast med :-) Hovedarkitekten bag den nye Battlestar, Ronald D. Moore, tog jo hul på karrieren på "Star Trek: The Next Generation" (før han sprang videre til "Star Trek: Deep Space Nine" - franchisens bedste spin-off) og skrev flere af dens bedste afsnit.
War. War never changes.
Gravatar

#19 Gasivodo 10 år siden

#18 Aahaa, derfra glæden ved Hr. McDowell;-D

WC4 var/er* eddermame osse' fedt. "Joystick Required!" Edit: en konsol-kontrol-dims, kan vel gøre det ;-/

Men ak, kan ej. Det er det skide 'ENKELT' afsnits-format!! Havde TNG dog bare lavet lidt flere dobbelt episoder..

Med det sagt og med hvad seneste set: S.5 til S.6 overgangen. Glimrende afsnit (alas 2! var det vel)
En svaghed for J.L.P. og Guinan monstro?

DS9?? niksen-biksen!!!
Sælg den til mig, med en Überanmeldelse og jeg vil overveje..

*Skal i gang med DVD udgaven! (har fået den fra ...) Ingen reklamer på Filmz!
"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#20 davenport 10 år siden

Fantastisk sæson!
Jeg har (pga. manglende økonomi) endnu ikke fået set ét eneste afsnit i HD af ST, men glæder mig helt vildt.
Super anmeldelse i øvrigt :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: