Ganske vist indeholder denne disk blot fire afsnit af “Star Trek: The Next Generation”, men skivens vejledende udsalgspris er lav (mange steder sælges den for godt 130 kroner), og to af episoderne er blandt seriens allerbedste. Jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg har set alle afsnittene adskillige gange tidligere, men takket være den sublime restaurering af billed- og lydsiden føltes det, som om jeg så dem for allerførste gang. Her er desværre ikke meget ekstramateriale, men hvis man er fan (eller blot en nysgerrig sjæl) er skiven simpelthen et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 Collateral 13 år siden

The Insider (68) skrev:
#63, tak, Mark! Dejligt at få diskussionen on-topic again og at få lidt Star Trek-entusiasme på bordet! :-) Når TNG begynder at udkomme på Blu-ray, bliver dvd'erne sikkert endnu billigere, end de er nu.

Jeg plejer også at sige til nysgerrige sjæle, der endnu ikke har fået taget hul på Star Trek-bylden, at TNG er et rigtig godt sted at starte (og gerne med den 3. sæson - der sker egentlig ikke noget af stor betydning forinden da, som du SKAL være bevidst om). Det kan være sværere at se hinsides de oldgamle kulisser og rekvisitter i den oprindelige 60'er-serie, hvis man starter dér som uindviet, mens TNG er mere letfordøjeligt og samtidigt introducerer universet og dets mytologi fornemt. En god kombination af stærke analogier, gode historier og lettilgængelig underholdning.

Det er noteret alt sammen (bare lige så du ved at dit indlæg ikke blev overset :))
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#92 The Insider 13 år siden

#91, niiiiiiiiiiice!
War. War never changes.
Gravatar

#93 BN 13 år siden

Du har lige et enkelt hængeparti, Insider:

The Insider (68) skrev:
når folk disser Star Trek viser det sig praktisk talt altid
at de afskriver den på forhånd uden at have skænket den nogen tid

Mit spørgsmål:

BN (75) skrev:
"Altid"??? Så der findes kun to kategorier: (1) dem, der elsker og kender Star Trek, og (2) folk, der IKKE kender Star Trek, men automatisk og med 100 procents sikkerhed ville elske den, hvis bare de havde set samtlige afsnit af både tresser-serien, TNG og Deep Space Nine?

Der findes ingen mennesker, der disser Star Trek, ud fra et tilstrækkeligt kendskab til serien??

:-D

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#94 The Insider 13 år siden

Ooooooh yeah. Jeg tager den lige, når jeg har genopladet mine mikrofonbatterier. Jeg kan ikke love, at jeg når det i 2012!
War. War never changes.
Gravatar

#95 Hr. Nielsen 13 år siden

The Insider (85) skrev:
Start med 3. sæson. "The Ensigns of Command", "Who Watches the Watchers?", "The Defector", "Yesterday's Enterprise", "Sins of the Father", "The Most Toys" og "The Best of Both Worlds Part 1" er alle glimrende afsnit. Fortsæt dernæst til og med 7. sæson.
Hvis Babo ender med at kunne lide dem (hvilket han ikke gør!), giver jeg varme bananer med flødeostesovs på havnen i Gåbense!!!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#96 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (86) skrev:
Det er bare det man kort og godt kalder ubevidst, socialt betinget, trauma-relateret, auto-telepatisk synkron-tastning.
Heh, lyder som et afsnit af ST: TNG:-D
Gravatar

#97 The Insider 13 år siden

#95, det lyder sateme ulækkert, så jeg er fristet til at sige, at jeg håber, han ikke kan lide den!
War. War never changes.
Gravatar

#98 Babo84 13 år siden

The Insider (97) skrev:
#95, det lyder sateme ulækkert, så jeg er fristet til at sige, at jeg håber, han ikke kan lide den!

nemlig, og jeg vil forsøge at tvinge mig selv til ikke at lide dem :) hvis det da bliver nødvendigt, nu må vi se :)
Gravatar

#99 Hr. Nielsen 13 år siden

I har måske smagt det eller bygger i blot jeres udtalelser på stupide fordomme. I ved i skal have smagt det og gerne en mega-portion for at kunne bedømme skidtet tak!
Gravatar

#100 Babo84 13 år siden

Thomas E. Nielsen (99) skrev:
en mega-portion for at kunne bedømme skidtet tak

Altså, men behøver ikke smage på lort, for at finde ud af, hvad det er :) Men jeg er ikke så kræsen. Gi' mig den varme banan :)

Skriv ny kommentar: