Dette er udgivelsen som størstedelen af DVD fans har ventet på siden formatet blev udviklet. LucasFilm har forbarmet sig over os og har udgivet filmene i en version, der er digitalt renset og restaureret på flotteste vis af Lowry Digital Images, der også stod bag “Indiana Jones” boksen og den for nyligt udgivne “THX 1138”.

Lucas har fiflet yderligere med trilogien, og bl.a. forbedret visse af scenerne fra Special Edition versionerne fra 1997. Ydermere er der indsat visse nye ting, som nok skal skabe stor furore og diskussion. Selvom man kan være nok så skuffet over, at de orignale versioner (sandsynligvis) aldrig udkommer, må man indse at denne boks er og bliver DVD filmenes hellige gral.

Nu står vi endelig med den i hånden, og ventetiden må siges at have været det værd. Filmhistoriens sandsynligvis bedste trilogi, med rigtig flot lyd og billedside og en rigtig god omgang ekstra features, kan ikke blive til andet end topkarakter!

Klik HER for at læse meget mere om “Star Wars”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-mr.filmfreak 19 år siden

Jeg synes bonus dvd til Star Wars er okey, men var lidt skuffet over programmet empire of dreams,da den havde mest fokus på hele skabelsen episode 4, og alle de problemmer G. Lucas havde, episode 5 og 6 gik ikke rigtig til bunds på hele forløbet på hver film. Ligesom man gjorde i Ailen Q. Boksen.
Og der var ikke meget preview over episode 3, ikke noget man vil råbe hurra for.
Gravatar

#2 HeavyClaus 19 år siden

Jeg vil sige at jeg er MEGET tilfreds med bonus materialet :) Er vild med dokumentaren Empire of dreams. Kan godt lide en længere dokumentar i stedet for tonsvis af små 5 min klip... Det kan også blive for langt og dødbider agtigt. Syntes denne dokumentar rammer ret godt :)
Dog mangler selve skiven lidt, som f.eks. slettede scener og det andet standard ekstra...
Gravatar

#3 kimand 19 år siden

Jeg kan desværre ikke tilslutte mig jeres tilfredshed med bonusmaterialet.
Dokummentaren er rigtig god, men ellers er dvd'en lidt tyndbenet, især hvis du sammenligner med episode I og episode II, som er meget mere fyldige hver for sig og glem heller ikke hvor længe vi har ventet på denne udgivelse.
De kunne godt have fundet mere frem fra hylderne, men hvis man kender Lucas ret (mr. moneymaker) så kommer der nok en complete star wars box med alle seks film, i forbindelse med udgivelsen af episode III, som nok indeholder endnu mere ekstra materiale.
Jeg er selvfølgelig glad for udgivelsen, men havde nok forventet noget mere bonusmateriale.
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 19 år siden

#3 - men hvis man kender Lucas ret (mr. moneymaker) så kommer der nok en complete star wars box med alle seks film

Det kan man vist roligt forvente. FOX har til en pressekonference antydet, at der stadigt ligger masser af ekstramateriale på hylderne, bl.a. fraklip. The Digital Bits, der har insiderkontakter, snakker allerede seriøst om en samlet udgivelse i et HD-format i forbindelse med den første films 30 års jubilæum i 2007. Van Ling, som har produceret dvd-boksen, har sagt det samme i en online chat.

Det understreges også af boksens - trods alt - lidt ufærdige karaktér: Man har fjernet de fleste "matte boxes" omkring rumskibene digitalt, men har tilsyneladende stadigt overset enkelte meget markante; problemerne med de inkonsistente lyssværd er ligeledes kun delvist løst, og selvom nogle af fejlene er rettede, så optræder der til gengæld nu helt nye farveskift, der ikke var tilstede i tidligere versioner (Lukes sværd skifter mellem blåt og grønt i en scene). Altsammen noget, der peger på, at denne boks sandsynligvis blot er (endnu) et "work in progress".
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 filmz-moonbird 18 år siden

jeg savner lidt de sjove historier der nok ikke har så meget med filmen at gøre, men det plejer at more mig meget når jeg høre nogle sjove historier fra filmsettet. dokumentaren er da også meget interrasant men man skal give sig selv tid til at se den. og på en måde føler jeg nogle store huller i det der bliver fortalt, jeg har sådan på fornemelsen at hr monymaker har gemt det aller bedste og sjoveste guf til en boks med alle 6 film ½år senere end episode 3 kommer ud på dvd
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#6 kill the bills 18 år siden

Jeg håber også at i den samlede box, at alle de fraklippede scener er med i filmene.
Gravatar

#7 Michael Andersen 18 år siden

#6 Du skal nok forvente at nogle af fraklippende er med i den box, og når der så udkommer endnu en "ultimativ" box engang (juletid 2006 måske?) vil alle fraklippende sikkert være med i den ;)
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: