Det står forhåbentligt klart, at første sæson af “Stargate Universe” så absolut er pengene værd. De audiovisuelle præsentationer er ikke overvældende gode, men den stærkt karakterdrevne serie holder hele vejen, og der er masser af ekstramateriale til de interesserede. De mange lommefilosofiske og religiøse indslag er i bedste fald overfladiske, men det er ikke seriens formål at skrive en afhandling i filosofi, så hvis man kan leve med det, har man en masse underholdende timer i vente.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gridlock 12 år siden

SG.U kan ikke udtale mig om alle de andre ting som audiovisuelle præsentationer og ekstra materiale men serien i det store hele var ikke særlig god.
Gravatar

#2 sizanx 12 år siden

Jeg synes heller ikke det er en god serie, der er alt for mange "anti-klimaks" øjeblikke. Den bygger op i et afsnit eller 2, så kommer der lidt spænding og man sidder tilbage og tænker: var det, det?

Den havde potentiale, men altså vi har fattet at ham Eli er super intelligent og ingen piger vil have ham. Til hver space kamp eller noget, så når han lige at skrive det rigtige ind i konsol og de overlever. Dernæst er Greer super hardcore der tager alle de hårde kampe, eller frivilligt melder sig til en nyretransplantation uden bedøvelse... wow.. Imo de kunne have lavet en Jack vs Locke (LOST) imellem Rush og Young, men blah. Dernæst ideen at de bare kan kontakte Jorden via de sten er alt for nemt, de mangler lige en kirurg, wupti. Manus'et er simpelthen for dårligt.
Gravatar

#3 Djibyman 12 år siden

SG.1 var meget fed, indtil Richard Dean Anderson forsvandt og ind kom Ben Browder,en verdensklasse lor.. skuespiller, han var så ringe at han burde have været med i SGA, for der fik de samlet en hel hær af dårlige skuespillere med Jason Momoa i spidsen, så han ville have passet fint ind, og så for første gang i Stargate franchisen tager man så en chance med SGU, massere af talentfulde skuespillere og en historie der stikker i en helt ny retning, og så får den 2 sæsoner, Atlantis fik 5 og den stank af bitter numse, bogstaveligtalt lige til at åbne op og skide i, øv øv øv.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#4 filmz-loke76 12 år siden

Synes det var en skam SGU stoppede, den var lige begyndt at blive rigtig god efter en sløv 1 sæson.
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [2481391335] 12 år siden

Aw, jeg vidste ikke engang at den er blevet lukket, jeg var ellers ret glad for sæson 2.

Nå, jeg må jo bare købe de to sæsoner hjem til samlingen af alt det andet SG, jeg har stående og så håbe på at de får lavet et par tv-film ved lejlighed.
Gravatar

#6 Ghump 12 år siden

Når man har set serier som f.eks. Babylon 5 og den nye Battlestar Galactica, så falder Stargate Universe godt nok igennem som den tyndeste kop P*S jeg endnu har set.

Eller sagt på den anden måde: Jeg er ikke enig med anmelderen ;-)
Gravatar

#7 Nexiz 12 år siden

Den tog rigtigt nok lidt tid med at starte op i første sæson, men sådan er det jo med ensemble shows; man skal lære personerne at kende før det bliver rigtigt interessant!

Jeg synes første sæson var god. Anden sæson var fantastisk. Super ærgerligt at så god en serie skal stoppe på en cliffhanger!!!
Gravatar

#8 Spanner 12 år siden

Serien er klart det mindst fjollede, der er kommet ud af Stargate franchisen. Første sæson havde nogle problemer, der til dels bliver rettet op på i sæson 2 - en sæson, der desværre bærer tydeligt præg af at serien blev aflyst halvvejs igennem.

3/6 for mit vedkommende. Den når aldrig op og bliver nær så interessant som BSG var, selv i de "dårlige" sæsoner.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#9 Conar 12 år siden

Man kan håbe den bliver genoplivet hvis rigtig mange køber DVDerne, som det skete med Futurama og Family Guy
De kunne i det mindste runde den af med en film som de 2 Stargate SG1 direct to DVD film.
Stargate er iøvrigt produceret i Canada, men filmet i USA

De skulle have mindst 1 million seere, men havde i gennemsnit omkring 0,9 til sidst
Den sløve start skræmte mange væk. Det er ærgeligt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Universe

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Stargate_Univ...
Gravatar

#10 fidomuh 12 år siden

Meget skraemmende anmeldelse.

Sammenligningerne med Battlestar Galactica er delvist passende; SG:U proever ogsaa at koge success paa drama, drama, lidt mere drama og en baggrund med sci-fi.

Hvor det dog fungerer efter hensigten i BSG falder det grusomt til jorden i SG:U.

Serien er hamrende kedelig og forudsigelig.
SG:A var *LANGT* bedre, alene fordi den fokuserede paa Sci-fi.

Ufatteligt daarlig serie der burde vaere stoppet efter season 1.
Hvis man endelig ville have noget interessant, saa burde man kigge paa Firefly. Der kan man fandme undre sig over at den blev stoppet -.-

Skriv ny kommentar: