Man har gjort, hvad man kunne for at gøre denne udgivelse af “Starship Troopers 3: Marauder” tillokkende. Transferet er glimrende, lydsporet er udmærket, og der medfølger en masse ekstramateriale. Desværre er kvaliteten af selve filmen så lav, at det er umuligt at anbefale denne Blu-ray til nogen som helst.
#11 filmz-Kadann 16 år siden
Prøv at se udsendelser fra Fox, sendt under Golfkrigen, så vil du se hvad satiren går ud på.
#12 Highland Park 16 år siden
Jeg synes mere, at der bliver parodieret end direkte satiriseret.
#13 filmz-Kadann 16 år siden
Beklager, jeg mente krigen i Irak, ikke Golfkrigen.
#14 Highland Park 16 år siden
#15 The Insider 16 år siden
At det er unge teenagere, som har hovedrollerne, synes jeg egentlig er ganske passende, fordi det illustrerer bare endnu mere tydeligt, at selv ikke den spirende ungdom kan stille noget op over for det enorme krigsmaskineri. Og derudover sparker effekterne og actionsekvenserne jo også røv ;-)
#16 Highland Park 16 år siden
Jeg synes ikke selv, at de nazistiske overtoner (for de er bestemt ikke holdt i baggrunden) er ubehagelige, for det ville kræve, at der var mere på spil, og at de politiske aspekter blev taget mere alvorligt, end hvad tilfældet er.
Jeg kan ikke se, hvad der skulle være intelligent ved satire, der tværer sine pointer ud i hovedet på sit publikum uden nogen form for reelt bid og vid. Igen vil jeg hævde, at der så blot er tale om ren og skær parodi. Det behøver der ikke at være noget galt med, problemet opstår først, når filmen ophøjes til intelligent satire - akkurat som når folk hævder, at "The Dark Knight" på begavet vis omhandler voldsomt seriøse eksistentielle problemstillinger.
Jeg har skam heller ikke noget problem med, at filmen er befolket af unge teenagere, men når de alle fremstår som tomme skaller, allerede før implementeringen af fascismen når sit absolutte højdepunkt, og på intet tidspunkt manifesteres som mennesker af kød og blod, så falder alle de seriøse intentioner til jorden med et brag.
Som popcornunderholdning fandt jeg den lige akkurat tålelig (mest takket være Phil Tippetts effekter). Andet har den ikke at tilbyde mig.
#17 Michael Andersen 16 år siden
Ps. Basil Poledouris' score sparker i øvrigt også røv ;)
Mange folk tog den også seriøst da den udkom. Glem det :) Det hele er jo så absurd som i f.eks. "Dr. Strangelove". At Verhoven bruger karikerede Beverly Hills 90210-typer som Casper Von Dien og Denise Richards er bare endnu en understregning af den overdrivelse som filmen svælger i: "There doing their part" fordi de er sådanne hjernevaskede fra fødslen-typer, der falder for mediemaskinens: Hey kids let's put on a war!
#18 Patriarch 16 år siden
Ikke underligt så er jeg ret enig... lææææææækert score.
#19 Michael Andersen 16 år siden
#20 Highland Park 16 år siden
Filmen er som dens hovedpersoner, pæn nok på facaden men hul indeni. Der er ingen intelligente lag, endsige lag i den film.