Som en moderne udgave af “Alle præsidentens mænd” er “State of Play” en effektiv opdatering, der supplerer med nogle nye perspektiver på nyhedsprocessen. Woodward og Bernstein havde unægtelig deres at slås med, men de var dog ikke konfronteret med den mulighed, at offentligheden måske langt hellere ville høre om sexskandaler end konspirationer. Ikke desto mindre hæver filmen sig aldrig for alvor over genren, og ikke mindst tredje akt byder på nogle særdeles slidte b-filmsklicheer, man godt kunne havde været foruden i et ellers så velskrevet manuskript.

Opmuntrende er det dog for en gangs skyld at støde på en Hollywood-genindspilning, der også er blevet en glimrende film, og fornøjeligt er det desuden igen at opleve en af den slags journalistkrimier, hvor man næsten kan lugte tryksværten. Til trods for aviskrisen får denne film alligevel næsten en til at ønske, at man var blevet reporter i stedet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 wiseguy 13 år siden

"State of Play" virker lidt overset og det er i grunden synd. Det er en udmærket og ganske velspillet film. Jeg er helt enig i Benway's karakter 4/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#2 elwood 13 år siden

Har endnu ikke set den, men serien som den er bygget på er Mesterligt håndværk!

og Kelly Macdonald, er too damm cute med hendes Accent.

Slutscenen hvor Politikeren, bryder hel sammen og indrømmer alt over for sin Journalist kollega er rigtig go, og hans vens reaktion
argg ikke lige så god med karakter navne sorry.

Nåja og Bill Nighy som lederen af avisen, der undersøger historien, han har også sine gode stunder, for ikke og tale om James McAvoy.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 filmz-Bruce 13 år siden

Når man har set BBC's velspillede original, ser man desværre alt for tydeligt denne films mangler. Russel Crowes charme til trods, så bør man springe denne over og se serien i stedet. Der er langt mere politisk sorængstof til stede og tid til karakterudvikling.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Kruse 13 år siden

Jeg er også bange for at jeg vil komme til at sammenligne den her for meget med tv-serien, men jeg har nu tænkt mig at give den et forsøg alligevel.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5 wiseguy 13 år siden

Jeg har så ikke set tv-serien og vidste slet ikke, at den var skåret over en sådan. Kan nemt forestille mig, at en længerevarende tv-serie er bedre, for handlingen er meget kompakt i filmen, der sker virkelig mange ting på utrolig kort tid.
Men jeg var som sagt ganske godt underholdt.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 BN 12 år siden

Så fik jeg endelig lejet og set 'State of Play'. Det er en ganske udmærket film, som jeg i nær fremtid vil have føjet til samlingen. Ben Affleck er faktisk ret god i filmen ... og så vil man jo gerne have alle gode film, Russell Crowe har medvirket i.

7/10
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 elwood 12 år siden

Kan varmt anbefale serien, hvis ikke du har set den, og... så kan det ikke siges tit nok.

Kelly Macdonald, er too damm cute med hendes Accent.



J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 Kruse 12 år siden

Jeg kan også kun anbefale serien som er endnu bedre end filmen og med et forrygende cast :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 BN 12 år siden

Tak til jer begge for anbefalingen. Jeg er dog generelt ikke nogen tilhænger af tv-serier (foretrækker biograffilm), men hvis den en dag bliver sendt på en af de danske kanaler, vil jeg da måske give den en chance.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: