“Stranger than Fiction” er en befriende oplevelse. En herlig film, som på trods af sit finurlige og tydeligvis originale koncept aldrig fremstår prætentiøs eller selvfed. Talløse eminente skuespillerpræstationer, en rørende og medrivende fortælling, et sublimt soundtrack og kun få unødigt sentimentale passager er med til at gøre denne postmoderne, romantiske, dramatiske og komiske lækkerbisken til en ren fornøjelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Tylerdurden 17 år siden

5/6. Ville have givet den 6/6, men slutningen trækker ned.
Ligesom med bogen ville filmen også have været bedre hvis Harold døde til sidst.

Men ellers fremragende og både morsom og rørende film.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#12 Old Son 17 år siden

Jeg vil lige fremhæve en enkelt scene, som jeg syntes var helt vidunderlig i al sin enkelhed (spoiler):
Da Will Ferrell giver Maggie Gyllenhall "flours" (flowers), fordi hun er bager... Kombinationen af det latterligt enkle ordspil og Ferrells bevidst humorforladte mimik formidler stor poesi og romantik i mine øjne!

Genialt!!
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#13 filmz-PerKrogh 16 år siden

Elsker den her film! Will Ferrell er freaking perfekt i rollen. Den er sjov paa den fede maade og har de dejligste input. Thumps up for this one my friends
Gravatar

#14 Pytter 16 år siden

Så fik jeg endelig set denne fantastiske film igår :)
Og jeg er som altid 100% enig i The Insider's anmeldelse.
Jeg kan varmt anbefale alle der ikke har set denne perle, at få den set i en fart.
5/6

Selvom det var en god slutning, ville den have virket bedre på mig, hvis den havde sluttet 5 minutter tidligere. Det havde nok reddet den et 6-tal herfra :)
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#15 Corgan 16 år siden

#14:

Mht slutningen på filmen, så er det netop den holdning Dustin Hoffmans karakter har til slutningen på bogen hun får skrevet.
Ret smart detalje, synes jeg.
Gravatar

#16 Pytter 16 år siden

#15
Lige præcis! Det er genialt... jeg synes dog stadigvæk den skulle være sluttet med
at han døde af, at blive kørt ned af bussen

Men som The Insider skriver så fantastisk i sin anmeldelse:

de allersidste minutter er dog tæt på at spænde ben for filmen lige ved målstregen, men den velstøbte dialog og en genial intertekstuel kommentar redder filmen.
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#17 The Insider 16 år siden

Tak for de positive ord Pytter :-) Er glad for at høre, at flere værdsætter denne (forbavsende oversete) lille perle lige så meget som mig.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: