“Stranger than Fiction” er en befriende oplevelse. En herlig film, som på trods af sit finurlige og tydeligvis originale koncept aldrig fremstår prætentiøs eller selvfed. Talløse eminente skuespillerpræstationer, en rørende og medrivende fortælling, et sublimt soundtrack og kun få unødigt sentimentale passager er med til at gøre denne postmoderne, romantiske, dramatiske og komiske lækkerbisken til en ren fornøjelse.
#11 Tylerdurden 17 år siden
Men ellers fremragende og både morsom og rørende film.
#12 Old Son 17 år siden
Genialt!!
#13 filmz-PerKrogh 17 år siden
#14 Pytter 16 år siden
Og jeg er som altid 100% enig i The Insider's anmeldelse.
Jeg kan varmt anbefale alle der ikke har set denne perle, at få den set i en fart.
5/6
Selvom det var en god slutning, ville den have virket bedre på mig, hvis den havde sluttet 5 minutter tidligere. Det havde nok reddet den et 6-tal herfra :)
#15 Corgan 16 år siden
Mht slutningen på filmen, så er det netop den holdning Dustin Hoffmans karakter har til slutningen på bogen hun får skrevet.
Ret smart detalje, synes jeg.
#16 Pytter 16 år siden
Lige præcis! Det er genialt... jeg synes dog stadigvæk den skulle være sluttet med
Men som The Insider skriver så fantastisk i sin anmeldelse:
de allersidste minutter er dog tæt på at spænde ben for filmen lige ved målstregen, men den velstøbte dialog og en genial intertekstuel kommentar redder filmen.
#17 The Insider 16 år siden