“Stranger than Fiction” er en befriende oplevelse. En herlig film, som på trods af sit finurlige og tydeligvis originale koncept aldrig fremstår prætentiøs eller selvfed. Talløse eminente skuespillerpræstationer, en rørende og medrivende fortælling, et sublimt soundtrack og kun få unødigt sentimentale passager er med til at gøre denne postmoderne, romantiske, dramatiske og komiske lækkerbisken til en ren fornøjelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 17 år siden

Glæder mig satme også til at se den, og især en Will Farrel, som vi ikke er vandt til og se ham... afdæmpet.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 MTK 17 år siden

Glæder mig bare til at se Maggie Gyllenhaal igen, næsten altid en fornøjelse.
Gravatar

#3 Zabriskie 17 år siden

Det lyder som en film der SKAL ses.
Le temps détruit tout
Gravatar

#4 filmz-grev_michal 17 år siden

Kan dårligt forestille mig at Queen Latifah bidrager med noget postivt, hun kan hverken synge eller act'e.

Men bortset fra det - så er det et spændene cast og god anmeldelse, lyder som en film jeg skal have set.
Gravatar

#5 akerman 17 år siden

Synes måske anmeldelsen indeholder lige lovligt mange superlativer, og ikke så meget kritisk guf.. :) F.eks. hvorfor ikke 6/6 stjerner? Var det de to minutter til sidst?
Gravatar

#6 Old Son 17 år siden

Fremragende film! En af de bedste, jeg har set i meget lang tid.

Genremæssigt er vi vel nærmest i komedieland, men filmen har så meget mere på hjerte end bare at underholde. Skuespillerne gør alle en storartet indsats, men filmens egentlige stjerne er efter min opfattelse den eminent velskrevne dialog. Vittig, knivskarp og meget malerisk. Hatten af for ham Zach Helm!

En film, der fortjener et langt større publikum, end den sikkert får. 5 ud af 6!
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Gravatar

#7 jessup 17 år siden

Det er skægt - den er en film jeg nok kommer til at se i bio men anmeldelsen sælge overhovedet ikke en 5/6 oplevelse til mig. Fint med en masse om at skuespillerne er gode og hvad instruktøren før har lavet - men en fornemmelse for filmen får jeg ikke rigtig på trods af at jeg har set alle de film som anmelderen henføre til.
This is just until June
Gravatar

#8 chuck 17 år siden

#4 Jeg hader Queen Latifah!!! Men hun er faktisk udemærket i denne herlige skæve film, hvor Gyllenhaal og Thompson styrer showet.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#9 king b 17 år siden

En ganske udmærket film, men ikke en 5/6 oplevelse IMHO.

Jeg synes anmelderen har ret i, at det er en film med meget godt skuespil, men det er også her, problemerne ligger. Ferrell og Gyllenhaal er f.eks. gode hver for sig, men de har ingen kemi sammen, synes jeg. Det er ok så lang tid, de skal være i hver sin verden, men som filmen udvikler sig, giver det problemer. Det samme gælder Emma Thompson (som overspiller og egentlig har en helt anden spillestil end resten af cast'et) og Queen Latifah - de kære kvinder passer sgu ikke sammen.

Men, men, men. Generelt er det altså en fin, sjov og sågar ganske tankevækkende film. Dustin H er fremragende. Og så er filmen fortalt med et forfriskende overskud og en musikalitet, som de færreste kan hamle op med.

4/6
Gravatar

#10 filmz-fidomuh 17 år siden

Var faktisk voldsomt positivt overrasket over at se denne film :)

Anmeldelsen gav mig en "5 ud 6" karakter, men intet reelt info om hvor "God" filmen var ud over det..

Men maa sige at jeg sjaeldent har vaeret saa draget af en saa "simpel" film..

Filmen siger saa mange ting, med saa faa ord.. Og saa er selve historikken i filmen ganske genialt opbygget..

Ferrel spiller kanon, Latifah burde falde doed om - men hun klarer det "fint nok" i denne film..
Gyllenhaal spiller fint nok, men er lidt unoedvendig..

Sidehistorien med forfatteren interesserede mig ikke naer saa meget som Ferrel og hans fremtidsaspekt :P

Alt i alt en 5/6 oplevelse for mig :D
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!

Skriv ny kommentar: