“Stranger than Fiction” er en fremragende komedie på sine helt egne præmisser. Underholdningen er i top, karaktertegningerne velfunderede, og det er generelt svært ikke at blive indfanget i historiens skæve univers. Så meget desto større er skuffelsen over udgivelsens helhed, der ganske vist byder på glimrende billed- og lydside, men desværre også larmer ved fraværet af ekstramateriale.
#1 filmz-fidomuh 17 år siden
Lidt "kedelig" film for dem som forventer komik i stil med scary movie, men for folk som gerne vil saette sig lidt udover Will Ferrels tidligere roller, saa er den ganske unik og genial :)
Jeg var maegtigt underholdt og Will Ferrell er et genialt valg til denne rolle :D
Se den, man bliver ikke skuffet :P
#2 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#3 chandler75 17 år siden
Der er en del, der har brokket sig over at
#4 Slettet Bruger [872885001] 17 år siden
At der så ikke er noget ekstramateriale mener jeg kan være fuldstændig ligegyldt. Man køber/lejer/låner en DVD for at se en film og ikke pga. ekstramaterialet, og at få det til at lyde som en tragedie at der ikke er noget ekstramateriale, mener jeg er at gå for langt.
#5 duuk74 17 år siden
Og bedste Charlie Kaufmann script som han ikke har skrevet.
#6 Riqon 17 år siden
Som jeg forstod handlingen, så var det dog ikke så meget op til ham, om han var i en tragedie eller komedie. Hans historie er, hvad den er, så når han står med sin notesbog er det ikke for at ændre på sin historie, men for at identificere genren - for senere at kunne identificere forfatteren.
Mener anmelderen her misforstår selve problemstillingen. Eller også husker jeg bare filmen helt forkert, nu er det nogle uger siden jeg så den.
#7 Slettet Bruger [872885001] 17 år siden
Det handlede ikke om at Harold skulle forme sit liv som en komedie frem for en tragedie, men i stedet at han gerne ville vide om hans liv var en komedie eller en tragedie.
Så det er anmelderen der tager fejl her.
#8 filmz-Liou 16 år siden