“Stranger than Fiction” er en fremragende komedie på sine helt egne præmisser. Underholdningen er i top, karaktertegningerne velfunderede, og det er generelt svært ikke at blive indfanget i historiens skæve univers. Så meget desto større er skuffelsen over udgivelsens helhed, der ganske vist byder på glimrende billed- og lydside, men desværre også larmer ved fraværet af ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-fidomuh 16 år siden

Hehehe, en anmeldelse ikke ulig min egen mening om filmen..

Lidt "kedelig" film for dem som forventer komik i stil med scary movie, men for folk som gerne vil saette sig lidt udover Will Ferrels tidligere roller, saa er den ganske unik og genial :)

Jeg var maegtigt underholdt og Will Ferrell er et genialt valg til denne rolle :D


Se den, man bliver ikke skuffet :P
Did you see a sign on the front lawn saying: "Dead Nigger Storage" ?!
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

Dejlig lille lun film som både er sjov og meget velspillet at man slet ikke kan undgå at kommet i godt humør - se den før du mister kontrollen ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 chandler75 16 år siden

Jeg har egentlig aldrig brudt mig om Farrell, men her formår han at gøre sin figur tilpas interessant og tragi-komisk.

Der er en del, der har brokket sig over at
filmens slutning ikke er i filmens ånd - hvilket muligvis er rigtigt, i hvert fald rent teknisk set. Men det ville alligevel simpelthen være for ondt at slå ham ihjel til sidst, når nu han har redeemed sig sig selv, og publikum er kommet til at holde af ham. Det ville betyde, at man ville forlade filmen med en noget anden smag i munden, end den trods alt lægger op til med sin komik og sympatiske figurer iblandet (en ikke helt seriøs) tragedie.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 Slettet Bruger [872885001] 16 år siden

En anmeldelse som faktisk meget godt siger hvad jeg synes om filmen. Rigtig god film.

At der så ikke er noget ekstramateriale mener jeg kan være fuldstændig ligegyldt. Man køber/lejer/låner en DVD for at se en film og ikke pga. ekstramaterialet, og at få det til at lyde som en tragedie at der ikke er noget ekstramateriale, mener jeg er at gå for langt.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#5 duuk74 16 år siden

Dejlig forfriskende romantisk komedie (hader ellers den type film).
Og bedste Charlie Kaufmann script som han ikke har skrevet.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#6 Riqon 16 år siden

Harold står nemlig i et udtalt dilemma. For at overleve må han sørge for ikke at ende i en tragedie, men forme livet som en komedie, så forfatteren ikke får mulighed for at gøre en ende på hans liv.


Som jeg forstod handlingen, så var det dog ikke så meget op til ham, om han var i en tragedie eller komedie. Hans historie er, hvad den er, så når han står med sin notesbog er det ikke for at ændre på sin historie, men for at identificere genren - for senere at kunne identificere forfatteren.

Mener anmelderen her misforstår selve problemstillingen. Eller også husker jeg bare filmen helt forkert, nu er det nogle uger siden jeg så den.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [872885001] 16 år siden

#6 - Du husker korrekt.
Det handlede ikke om at Harold skulle forme sit liv som en komedie frem for en tragedie, men i stedet at han gerne ville vide om hans liv var en komedie eller en tragedie.
Så det er anmelderen der tager fejl her.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#8 filmz-Liou 16 år siden

Filmen fangede mig overhovedet ikke men drama er heller ikke lige mig. 1 ud af 6

Skriv ny kommentar: