J.J. Abrams’ “Super 8” er en fornem cadeau til Steven Spielbergs ærværdige bagkatalog. Det er også en enormt underholdende film, der bugner af ungdommelig charme, og som elegant sammensmelter romantik, familiedrama, gys og action. Filmen er dog ikke voldsomt opfindsom, og slutningen efterlader en bitter smag i munden, men der er slet ingen tvivl om, at “Super 8” var en af de bedste film, der blev produceret under årets skuffende blockbustersæson. På Blu-ray ser filmen fuldkommen fantastisk ud, den lyder mindst lige så godt, og ekstramaterialet er både underholdende og dybdeborende. Udgivelsen er et must for alle dem, der har taget sig selv i at stirre på himlen, lige siden E.T. forlod os for snart 30 år siden.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Babo84 12 år siden

Jeg er helt enig i, at filmen fortjener 4/6. God film, som hylder en tid som er forbi. Omend blev jeg ikke ligefrem blæst væk. CGI delen, specielt togscenen var decideret pinligt lavet, og monstret var squ også lidt fesen - det virkede når man ikke så det, men såå.. Men okay. Den havde rigtig gode momenter.
Gravatar

#12 misuma 12 år siden

Min indre drengerøv fandt for meget drama og for lidt monster i filmen, men okay oplevelse trods alt.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#13 Hr. Nielsen 12 år siden

Fin anmeldelse og jeg er enig i en del af det Insider kommer ind på. Jeg ligger på en karakter der svinger mellem 4 og 5 (gav den 8/10 på IMDb). Den ramte noget i mig, noget nostalgisk og varmt, men var samtidig også rigtigt fint underholdende. Det lykkes dog ikke helt at ramme den magi det var Spielberg forundt, dengang han var god og bedst. Børnene der gode og temaerne rammes. Monstret var okay, men ikke et man mindes særligt og togscenen var 'way over the top', så det blev en fryd. Kunne måske have været lidt bedre teknisk, men slet ikke dårlig og det går godt i tråd med filmens ånd at den så er så vildt overdrevent. Det passer med børns livlige fantasi og kreativitet, som fornemt hyldes, så den del fungerer også. Om slutningen var for klistret....Hmm, måske, men jeg mindes ikke den generede mig voldsomt.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#14 Lord Beef Jerky 12 år siden

Meget enig med #13, men hælder til en klar 5/6'er (8/10 er jeg dog helt enig i).
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15 filmz-loke76 12 år siden

Synes det var en super film. Visse dele gav helt den "magiske følelse" jeg også havde da jeg var i bio og se ET, eller da jeg fløj over San Fernando Valley med ET (tak universal)
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#16 HonoDelLoce 12 år siden

Jeg smed 7/10 efter den umiddelbart efter at være kommet ud af biffen. Men har til gengæld en rigtig stor lyst til at gense i hjemmebiffen, hvor billede-kvaliteten altså nu engang bare er bedst (jeg glæder mig enormt til alle sale bliver digitale i Aalborg !).
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#17 Kyllingebenet 12 år siden

Jeg synes at den var okay, dog gav den mig ikke nogen magisk-film-øjeblik følelse, som jeg fik af filmene i 80'erne. Super 8 får 4/6 herfra.
Gravatar

#18 Collateral 12 år siden

Lord Beef Jerky (14) skrev:
Meget enig med #13, men hælder til en klar 5/6'er (8/10 er jeg dog helt enig i).


Har det på samme måde.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 steadi07 12 år siden

Må indrømme, at filmen aldrig helt fik fat i mig. Jo, det var en sød historie, men så ikke mere.

Monsteret var lidt for megen "Cloverfield" imo.

3/6, 4/6 på en god dag.
Gravatar

#20 Thomsen 12 år siden

Jeg så den med kæresten. Jeg endte på omkring 4/6. Fin film, men som andre har sagt her, så manglede den charmen fra de film, som den forsøgte at ligne. Min kæreste var dog vild med den og gav den topkarakter. Men hun aner heller ikke, hvad hun snakker om. :-D
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: