“Super Mario Bros.” er et rodet og kedeligt makværk, som i fremtiden næppe vil blive husket for andet end at have kickstartet en bølge af elendige videospilfilmatiseringer. Dvd’ens AV-præsentation og ekstramateriale er mildest talt uimponerende, så invester i stedet i et af de utallige gode Mario-videospil, hvis du ejer en konsol. Ellers er der et utal af bedre film på markedet, som er mere oplagte at erhverve.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kyllingebenet 14 år siden

Haha, denne skodfilm kan jeg godt huske. Den var virkelig et flop. Dog gav jeg den lige 5/5 bare fordi det er noget gennemført bras. :-D
Gravatar

#2 Kram 14 år siden

Tja man er vel ikke sluppet uden om den et par gange i fjernsynet, syntes det er en under middelmådig film som dog sagtens kan ses uden at man kender til Mario universet. Men ja, ikke ligefrem noget mesterværk eller nævneværdigt. 3/6 er jeg ganske enig i.
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#3 Kram 14 år siden

Skulle have stået 2/6 :(
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#4 Riqon 14 år siden

filmmagerne og pengemændene var uenige om, hvorvidt "Super Mario Bros." skulle være en dyster, futuristisk thriller eller en børneorienteret familiefilm. Den ubeslutsomhed præger filmen, som er alt for grufuld og barsk til at være velegnet for de mindste, men samtidig også for lalleglad og plat til at være interessant for ældre tilskuere.


Måske det var derfor, jeg elskede den som barn? Den var for børn og så alligevel ikke. Men ja, i dag må jeg desværre erkende, at den er en skodfilm.

Kram (2) skrev:
en under middelmådig film som dog sagtens kan ses uden at man kender til Mario universet.


Faktisk tror jeg, det er en fordel, hvis man ikke kender til Mario universet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 jona 14 år siden

Er den tilladt fra 15 år?! :O
Gravatar

#6 Kruse 14 år siden

For fanden Johan du bliver snart sindsyg, hvis du bliver ved med at se sådan nogle rædselsfulde film! Eller du nyder det måske?

Har du planlagt nogen fremtidige anmeldelser af andre film som ikke burde have set dagens lys? Det er i det mindste altid underholdene at læse om de forskellige makværker :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Michael Andersen 14 år siden

#6 Når Filmz sender ham til Paris for at møde Star Trek-folkene, så forventes der også at han går ud med skraldet for dem ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 The Insider 14 år siden

#5, tror nærmere, det er et tilfælde af, at distributøren ikke har gidet bruge tid på at få Medierådet til at vurdere filmen (så var den nok blevet vurderet som værende egnet for folk over 7 eller 11 år), og så får en film automatisk en rating på 15 år :-)

#6 & #7, indimellem er man jo nærmest nødt til at kværne lidt af det bitre, så man virkelig kan sætte pris på det søde ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 Dragon_Claw 14 år siden

Det mest positive ved denne mødding af en films flop, var at vi helt sikkert undgik en Sonic film...

P.S. Får vi en anmeldelse af Double Dragon engang i fremtiden? ;-)
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#10 The Insider 14 år siden

#9, hvis den på et tidspunkt udkommer, kan det da sagtens være! Så fantastisk en film fortjener jo en fornem BD-udgivelse pakket med ekstramateriale!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: