Filmgeniet Charlie Kaufmans kompromisløse og fascinerende leg med mediet og i særdeleshed de narrative vendinger skiller igen på kontant vis fårene fra bukkene. Når det kommer til at skræddersy det perfekte manuskript, er der ingen over eller ved siden af den Kaufman. “New York iscenesat” peger igen på ham som en af tidens absolut bedste manuskriptforfattere, der i denne sammenhæng tilmed har gjort sig som instruktør. Denne anmelder bøjer sig ydmygt i støvet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 frankdrebin 14 år siden

Jeg var tabt den sidste halvdel af filmen! Kunne simpelthen ikke følge med :) hehe.. Men god og interessant var den da :)
Gravatar

#2 MuManden 14 år siden

#1 - Det er måske sådan en film som man IKKE skal være træt, når man sætter sig ned for at se den?
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#3 frankdrebin 14 år siden

#2 ja, det vil jeg mene! :) Nogle gange hjælper det at få nogle gratis visdomsord fra brugerne inde på IMDb, da de ofte stiller de samme spørgsmål som jeg ville have gjort!

Men den skal da snart ses igen. Philip Seymohr spiller fantastisk!
Gravatar

#4 amadoR 14 år siden

"Pling! Love potion number 69!"
Gravatar

#5 Nicki52 14 år siden

Kaufmanns film "Evigt solskin i et pletfrit sind" kunne jeg bestemt ikke li'. Den er for kompliceret at jeg gider at se den til ende. Forøvrigt, var jeg ved at falde i søvn i den sidste time. Syntes Jim Carrey valgte den forkerte film, at være med i. Har ingen kommentarer til Kirsten Dunst.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 elwood 14 år siden

Forstår man godt da det var Kate Winslet der var med i Eternal Sunshine of the spotless mind 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 aero 14 år siden

#6 Kirsten Dunst er skam også med i ESOTSM, hun er sekretæren, der hvor de fikser hukommelsen.

Jeg synes, Kaufman plejer at skrive nogle vidunderlige manus'er, og glæder mig til at få set den her, men mine forventninger er måske en smule høje efter ESOTSM.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 14 år siden

#5 Så er det sgu godt der findes ting som 2900 Happiness i stedet for, hva'?

Synecdoche, New York er en typisk Kaufmann-film, og det er bestemt ikke ment som kritik. Den sprudler af originalitet og sort humor, og som #1 også selv siger, så kræver det sgu sit, at følge med til filmens ende. 5/6 herfra. Fortrækker stadig Being John Malkovich og Adaptation hvis jeg endelig skal vælge favoritter.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 squee 14 år siden

Måske jeg har fået en uheldig kopi af filmen, men musik-sporet i min udgave vibrerer helt sindsygt, hvilket er ærgeligt, når man ved hvor lækkert et soundtrack Jon Brion har fået bikset sammen.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#10 sluppermand 14 år siden

Helt igennem fantastisk film. Kaufmanns bedste manuskript efter min mening. Brilliant skuespil fra både Hoffman, Keener, Leigh, Noonan og stort set alle i filmen. Jeg var tryllebundet med det samme og mistede på ingen måde interessen. Min personlige favorit fra '08. 6/6
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.

Skriv ny kommentar: