“Syriana” har en række ganske vigtige politiske pointer og imponerer desuden med ganske habilt skuespil. Desværre drukner disse fine tiltag i et kaotisk og ikke særligt gennemtænkt manuskript, der flere steder virker gumpetungt. Ekstramaterialet kunne også godt byde på et større udvalg, filmens emnevalg taget i betragtning.
#1 zamm- 18 år siden
#2 filmz-Is 18 år siden
#3 filmz-michaell 18 år siden
4/6 ville jeg nu gå så langt og give den!
#4 MadMartigan 18 år siden
http://www.filmz.dk/reviews/view/901/
#5 Patriarch 18 år siden
#6 jessup 18 år siden
#7 filmz-bullettooth 18 år siden
#8 dh-ad 18 år siden
At have børn er et must, for at værdsætte denne film. Da man igennem filmen føler mere smerte ved handlingens og skæbnens små sving.
Det er en af de slags film, som vokser med alderen (min alder). Som 25 årig ville jeg ikke have brudt mig om filmen, som jeg gør nu.
#9 king b 18 år siden
Udover at jeg er uenig med selve grundholdningen i denne anmeldelse, så forstår jeg ikke rigtig de tekniske karakterer. Især tre-tallet til den meget stemningsfulde billedside virker underlig. Uskarpheder er der selvfølgelig mange af pga. filmens dokumentariske look, men det er da tilsigtet! Der er ingen digital støj på den danske dvd, jeg sidder med her i hånden...
Og lyden er jo også bevidst realistisk fremfor overgjort "Hollywood-agtig". Den er bare lidt lav generelt, men det står der til gengæld ikke noget om i anmeldelsen?
Hmmm...
#10 dh-ad 18 år siden
Men jeg kan kun give dig ret, det er som om, anmelderen ikke har forstået dokumentar-princippet i denne film. Hvilket man ofte ser i disse internet-anmeldelser, det skyldes måske: "Nu har jeg investeret i 42" plasma-skærm og 7-1 THX certificeret anlæg, så skal der ikke være grums og uklare billeder på skærmen eller lyd, som ikke mindst 10 gange, udnytter alle 7 højtalere..." :0)
Og jow, lyden er meget lav.