“Syriana” har en række ganske vigtige politiske pointer og imponerer desuden med ganske habilt skuespil. Desværre drukner disse fine tiltag i et kaotisk og ikke særligt gennemtænkt manuskript, der flere steder virker gumpetungt. Ekstramaterialet kunne også godt byde på et større udvalg, filmens emnevalg taget i betragtning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 17 år siden

øhh... nå, det havde jeg så ikke lige regnet med at filmen fik 3/6. Nå, men pyt ;)
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 filmz-Is 17 år siden

3/6 Havde forventet mere... glæder mig alligevel til at leje den
Gravatar

#3 filmz-michaell 17 år siden

Jeg er nogenlunde enig i anmeldelsen, filmen har IMO en meget interessant historie og Matt Damon og George Clooney spiller rigtigt godt.
4/6 ville jeg nu gå så langt og give den!
A slavish concern for the composition of words is the sign of a bankrupt intellect. Be gone, odious wasp! You smell of decayed syllables
Gravatar

#4 MadMartigan 17 år siden

De giver den nu også 5 stjerner i Biograf-Anmeldelsen

http://www.filmz.dk/reviews/view/901/
I'm your huckleberry...
Gravatar

#5 Patriarch 17 år siden

Har ikke set den, men har længe villet... Men 3 stjerner både for billede og film... hmmmm
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 jessup 17 år siden

Ikke så meget enig i selve teksten men på karakteren ligger jeg også på 3-4 stjerner - filmen er lidt som en fordrukken diskussion på bo-bi bar efter lidt for mange FF'ere - som jeg vist også har sagt et andet sted.
This is just until June
Gravatar

#7 filmz-bullettooth 17 år siden

er rimelig enig i anmeldelsen....men det er dog stadig en film jeg vil råde alle til at se en dag de er i humør til det.... pga emnet...og de fede skuespillere....
--------- for rent ---------
Gravatar

#8 dh-ad 17 år siden

Jeg synes, at det er en fremragende film. Både de menneskelige og globale konsekvenser skinner klart igennem. George Clooney har igennem en række år fået hejst sig op på et meget højt niveau via skuespil og produktion.

At have børn er et must, for at værdsætte denne film. Da man igennem filmen føler mere smerte ved handlingens og skæbnens små sving.

Det er en af de slags film, som vokser med alderen (min alder). Som 25 årig ville jeg ikke have brudt mig om filmen, som jeg gør nu.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#9 king b 17 år siden

#8 Syriana kan nu sagtens gøre stort indtryk, selv om man ikke er forælder :-)

Udover at jeg er uenig med selve grundholdningen i denne anmeldelse, så forstår jeg ikke rigtig de tekniske karakterer. Især tre-tallet til den meget stemningsfulde billedside virker underlig. Uskarpheder er der selvfølgelig mange af pga. filmens dokumentariske look, men det er da tilsigtet! Der er ingen digital støj på den danske dvd, jeg sidder med her i hånden...

Og lyden er jo også bevidst realistisk fremfor overgjort "Hollywood-agtig". Den er bare lidt lav generelt, men det står der til gengæld ikke noget om i anmeldelsen?

Hmmm...
Gravatar

#10 dh-ad 17 år siden

#9 Tjaa, de fleste jeg kender, som har fået børn, afstod stort set fra at se film med vold i de første par år. Og hvis man tror, at man kan "se" hele følelsesspektret inden man får børn, ja så kan man bare vente sig... ;-)

Men jeg kan kun give dig ret, det er som om, anmelderen ikke har forstået dokumentar-princippet i denne film. Hvilket man ofte ser i disse internet-anmeldelser, det skyldes måske: "Nu har jeg investeret i 42" plasma-skærm og 7-1 THX certificeret anlæg, så skal der ikke være grums og uklare billeder på skærmen eller lyd, som ikke mindst 10 gange, udnytter alle 7 højtalere..." :0)

Og jow, lyden er meget lav.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)

Skriv ny kommentar: