Shredder og de onde fodsoldater vender helt hundrede tilbage. Jeg vil håbe, at de har mere end giftgas og fabrikatmonologer med næste gang. Og så håber jeg, at skildpadderne er kommet mere yndefyldt igennem deres teenageperiode med vokseværk. Det er jo trods alt en vanskelig tid i ens liv.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Sjølle 9 år siden

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvorfor man bliver ved med at lade Morten anmelde Michael Bay film?..... Det er jo ren Thomas Treo. Super forudsigeligt, og man ved bare han vil kalde det noget lort.

Som jeg læser det, er Morten heller ikke vokset op med den originale Turtles-bølge. Lad dog en der har er forhold til det, anmelde, og sætte tingene op mod hinanden. Jeg syntes bestemt ikke den ser god ud, og den kan ikke trække mig i biffen.... jeg syntes bare det er lidt trættende at læse Mortens galde over Michael Bay. Ærligt, så ved jeg ikke om han er sådan generelt, jeg syntes bare det er fuldstændig samme type, i min optik, ikke særligt saglige anmeldese som Transformers
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#1 Come on - lidt fairness, Sjølle. Giver både ros til en Bay-film (Transformers) i teksten, og skriver at jeg har en klistermærkesamling med turtles - du husker vel de dejlige tyggegummi til 50 øre med samlermærker fra 1 til 100?
Gravatar

#3 Sjølle 9 år siden

Du sabler da den nye Transformers ned :-)

Du virker generelt bare riiiimelig træt, når snakken falder på Bay-film. Det er også 110% fair hvis du ikke gider ham.... Men ville det ikke være mere logisk at få en mere "neutral" til at anmelde hans film så? Bevares, anmeldelser skal ikke være leflen, men det skal vel heller ikke være ren Thomas Treo? ;-)
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 9 år siden

#3 Ja, fordi jeg synes, det var en dårlig film. Jeg forsøgte at forklare, hvorfor, jeg synes, det var en dårlig film. De fleste af verdens anmeldere brød sig vist heller ikke om den? :)

Men konkret i den her tekst roser jeg en Bay-film - kan vi begynde vores uenighed med det faktum? Vi har ingen neutrale anmeldere på Filmz. Jeg kender ingen andre filmmedier, der har neutrale anmeldere. Vi er os. Subjektive, levende mennesker, der forsøger at beskrive vores filmoplevelser, så godt som vi kan.

Jeg er en af dem, der har set de gamle film, tegnefilm, sovet i sengetøjet, haft figurerne og samlet på og fuldendt klistermærkerne, to gange! Så jeg er sådan helt habil i Turtles - det ændrer ikke på, at jeg synes, den her film var dårlig. Men mener heller ikke, man bør være ekspert i et emne for at kunne anmelde en film - så længe der argumenteres for sagen. Gør jeg/vi ikke det, så nedskyd os for det, bare du husker at være lige så saglig, som du kræver af os, deal? ;-)
Gravatar

#5 Jack Slater 9 år siden

Det helt utroligt, at vi efter 4 live-action film stadigvæk ikke har set noget til Bebop & Rocksteady.

Det er som om at folkene bag er bange for at bruge dem, men de passer da meget godt ind i en film med 4 store ninja skildpadder som har en rotte som læremester.
Gravatar

#6 nwinther 9 år siden

Hvor er Krang?
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#7 Jack Slater 9 år siden

#6
Nå ja ham havde jeg næsten glemt, det var jo ikke fordi de ligefrem var bi-roller i den tegnefilm vi alle voksede op med.
Gravatar

#8 minnesotan 9 år siden

Morten, du er helt væk :)
Synes den var ret god. Blev rigtig godt underholdt.

Glæder mig til 2eren :)
Gravatar

#9 ThomasArnt 9 år siden

Har lige været inde og se den. Har også som knægt samlet klistermærker, sovet i sengetøjet, set de gamle film i biffen ( ja så gammel er jeg) og har stadigvæk de 3 første eksemplarer af det tegneserieblad der udkom i starten af 90erne.

MEN, jeg gik ind til filmen med en accept af at der nok var lavet en del om for at starte på en frisk.

Jeg ku godt leve med at de var grimme, klodset og pinligt usjove, hvis det ikke havde været fordi at man havde erstattet ret vigtige ting fra Turtles-universet med noget helt utroligt tyndbenet sjask.

Master Splinters baggrund???!? Nu skal jeg ikke spoiler noget, men den måde han lige bliver sensei på. Hvad fanden skete der lige der? Hold op med det! Jeg har set Disney Junior sammen med mine børn, hvor plottet var mere gennemtænkt og holdbart.
Den sådan-blev-vi-ninja-muntanter-montage var ubegribelig let. Var manuskriptforfatteren på lokum der? Hopla og tadaaa, så lukkede vi øjnene og bummelum så var vi lige total
fantastiske.

Resten af filmen er typisk Bay og det var præcis det jeg havde forventet at se og derfor er jeg slet ikke skuffet over den del... men lige akkurat det nævnte punkt var så uelegant lavet at jeg havde svært ved tilgive resten af plottet.

Den får 2 stjerner. Den ene er for Verno som er lige akkurat som slesk, falsk og tomhjernet som jeg altid har forestille mig ham. Den anden er for gedign action som tilfredsstillede min indre drengerøv.
Gravatar

#10 David Munch 9 år siden

Well, skildpadderne er lige i skabet (Med undtagelse af Donatella, som opfører sig som den største testosteron-løse nørd du nogensinde kunne forestille dig), og det var rigtigt lækkert og se. Og hvis du så tegnefilmen som lille, så er det grund nok til at se filmen bare én gang.
Den første trediedel af filmen var også ganske fin, men lige så snart April møder skildpadderne, så går det eminent ned af bakke. De sidste 2/3 er forfærdelige, og jeg har set betydeligt bedre plot i Peter Plys gentagende gange. Det var faktisk så tyndt et plot at Expendables virker som Oscar-materiale.

Det er tydeligt at Bay har været producer, og det er bare så synd. Der går virkelig ged i den med alle de over-the-top aktionscener og Shredder som af en eller anden grund har været statist i Transformers (You'll see!), passer slet ikke ind.

Overrasket nok synes jeg faktisk Megan Fox var fin i rollen som April. Selvom jeg godt kunne have undværet alle de hints til hvor hot hun er, og close up på hendes bagdel bare fordi den er god. Sexisme må de gerne holde ude af Turtles IMO. Men hun havde mere følelse med i sit skuespil her, end jeg nogensinde har set hende før.

Vi tog hjem og smed den originale tegnefilmsserie på - Og nød det betydeligt mere.

Ender på en 6/10, og det er vidst generøst og mest baseret på hvor godt jeg tog imod selve skildpadderne.

Skriv ny kommentar: