Man kan spørge sig selv, hvad det egentlig er, Neil Jordan vil sige med denne film, og om han overhoved vil andet end at underholde via et sensationalistisk emne. Men ved f.eks. at lade filmen ende (så umotiveret og letkøbt) som den gør, så lader det til, at han helst bare vil glatte fænomenet ud og pakke det ind som følelsesfuld rutsjebanetur. “The Brave One” rykker i hvert fald ikke barren synderlig meget mere end f.eks. John Schlesingers polerede “Eye for an Eye” gjorde. Og det er en skam, for med kræfter som Jordan og Foster med ombord burde filmen faktisk have turdet noget mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 king b 16 år siden

Jeg synes egentlig ret godt om denne film. Samspillet mellem Jodie Foster og Terrence Howard var flere steder i absolut topklasse. Slutningen var lidt letkøbt, ja, men undervejs var der da flere interessante moralske dilemmaer, og rent æstetisk var det virkelig en raffineret film - både lydligt og visuelt.

4/6
Gravatar

#2 jessup 16 år siden

Er meget enig i anmeldelsen, men vil dog give den en stjerne mindre - filmen keder én ganske enkelt.
This is just until June
Gravatar

#3 filmz-DocDoom 16 år siden

Nu når tråden bliver åbnet igen, så er jeg overrasket over, at der ikke er flere kommentarer til anmeldelsen. Det er sgu sjældent. Nå, så kan jeg jo passende lave en kommentar: Jeg er enig med jessup i, at filmen er kedelig :-)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: