De senere år er der for alvor blevet pustet nyt visuelt liv i aldrende og nyere tegneseriefigurer, hvor “Iron Man” og “Hellboy II” hører til de seneste. Mest interessant i det forgangne år er ikke desto mindre “The Dark Knight”, og det er næppe en underdrivelse at konstatere, at det er bedste Batman-film til dato. Instruktøren Christopher Nolan har længe vist lovende takter, men nu sætter han for alvor trumf på, hiver esset op af ærmet og eksekverer med underholdning i absolut topklasse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MOVIE1000 15 år siden

#10 der er ikke så meget ekstramateriale på 2 disk udgaven men det er stadig go ekstramateriale de viser mest hvordan de lavede stunt scenerne eller musiken til filmen jeg synes at det er en skam at de ikke har slettede scener med eller hvorfor/hvordan de valgte skurkene

men jeg giver den 6/6 man skal simpelhen ege den i sit hus lige meget hvad for en udgave det er bare man har den købte den da den bliv udgivet i dk har set den minimum 1 gang i ugen sammen med vennerne/familie

jeg synes at det er en skam at man ser så lidt til Alfred (Michael Caine) i filmen men jeg bryder mig jo heller ikke så meget om ham
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#12 Riqon 15 år siden

#11 -

Der er ikke nogen slettede scener at inkludere. Nolan klippede efter sigende ikke noget fra.

jeg synes at det er en skam at man ser så lidt til Alfred (Michael Caine) i filmen men jeg bryder mig jo heller ikke så meget om ham


Hvis du ikke bryder dig om ham, hvorfor synes du så, det er en skam?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#13 kasper0204 15 år siden

#7 + 8 Sådan har jeg aldrig forstået en anmeldelse af en dvd, hvis jeg skal være helt ærlig. Hvis det bare er selve filmen man kigger på, er biografanmeldelsen vel dækkende for både biograf og dvd?

Jeg havde netop forstået en dvd-anmeldelse som en anmeldelse, der lægger vægt på blandt andet ekstra materialet også, da dvd-formatet har masser af muligheder for dette. Og ja vist, som #10 nævner, er der også kommet en 2 disc udgave, men så skriver man da bare i denne anmeldelse, at 2 disc udgaven er at fortrække, netop på grund af ekstra materialet - derfor kunne den få 5/6 og denne udgivelse (Som jo ér fesen) få 4/6 - det ville give mere mening i min bog...

Men okay... I fremtiden vil jeg så huske, at en dvd-anmeldelse sagtens kan være en anmeldelse kun af filmen - også selvom ekstra materialet på disc 2 stinker langt væk... Giver stadig ingen mening, men det er der så meget, der ikke gør..
Gravatar

#14 fubar 15 år siden

#13
Syntes det giver god mening.

Når jeg læser denne anmeldelse, så får jeg det indtryk at filmen er god, men ekstramaterialet stinker.
Hvilket rent objektivt set, vel er sandheden.

Jeg havde netop forstået en dvd-anmeldelse som en anmeldelse, der lægger vægt på blandt andet ekstra materialet


Det gør denne anmeldelse da også, der er et helt afsnit om det. At der så ikke er noget ekstramateriale kan anmelderen da ikke gøre noget ved.
Gravatar

#15 Bony 15 år siden

Det er ærgeligt at de ikke fandt plads til det ekstramateriale som er på BD'en. Det er guf. Psykoanalyser af Batman og skurkene? Hell yeah!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#16 The Insider 15 år siden

#13, overall-karakteren er jo helt op til anmelderens subjektive vurdering, ligesom vurderingen af filmen etc. Som Kadann også fastslår, så er der ikke tale om et gennemsnit. Jeg ville personligt ikke give en dvd 5 stjerner, hvis jeg også havde givet de andre sektioner de samme karakterer som Uffe (jeg har ikke set filmen på dvd, så jeg har trods alt ikke lige så stor indsigt i skivens styrker og/eller mangler), men han har så selv vurderet, at AV-præsentationen og kvaliteten af filmen gjorde så stort indtryk på ham, at udgivelsen som helhed stadigvæk var 5 stjerner værd.
War. War never changes.
Gravatar

#17 MOVIE1000 15 år siden

#12 Alfred er en meget meget vigtig karakter i batman serien/filmene så det er derfor jeg synes det er synd at man ikke ser mere til ham men jeg synes ikke at Michael Caine siger mig noget i nogen som helst film kun den der Æblemostreglementet
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 filmz-bigemaster666 15 år siden

fantastisk film igen fantastisk, historien er godt skruet sammen og heath er jo fabelus de andre er jo os super gode. Lige siden jeg så bale og hvor han var god som batman blev han min nummer 1 skuspiler derefter viggo mortensen. Super action spænnding lige til det sidste. Dem som ikke har set den se den for crist saiek. Den er jo fantastisk igen og igen. Håber den er pakket i noget gave papir,

'
batman 1889 4,5
batman returns 1992 3,5
batman forever 1995 3,0
batman og robin 1997 0,5 stinker
batman begins 5,0
the dark knight 6,0


det min menning
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#19 MOVIE1000 15 år siden

#18 din vurdering er nøjagtig den samme som min

har lavet min egen top 50 over de dvder jeg ejer og den har jeg sat ind så det blev til min julekalender i år og the dark knight kom på en 2. plads
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#20 filmz-bigemaster666 15 år siden

fik disse film i går aftes


terminator 1, 2 og 3
mummy collection
narnia prins caspian
ghost rider
hancock
the dark knight
hero wanted
transformres
22 tommeres fladskærm
og barry bedels eventyr bogen
og tøj


det var nogle delige gaver



fik to hancock eksemplar
og to dark knight eksmplar

så de skal byttes har i gode forslag hvilke film jeg kan måske bytte disse to film for knap over 400 kr?. Bare sig det undtagen gyser og splatter og romantik, noget med action
I am better known as Erlinggur666

Skriv ny kommentar: