De senere år er der for alvor blevet pustet nyt visuelt liv i aldrende og nyere tegneseriefigurer, hvor “Iron Man” og “Hellboy II” hører til de seneste. Mest interessant i det forgangne år er ikke desto mindre “The Dark Knight”, og det er næppe en underdrivelse at konstatere, at det er bedste Batman-film til dato. Instruktøren Christopher Nolan har længe vist lovende takter, men nu sætter han for alvor trumf på, hiver esset op af ærmet og eksekverer med underholdning i absolut topklasse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 MOVIE1000 15 år siden

#20 wall-e, Halloween (2007) har ikke selv set wall-e men den skal jeg have købt og halloween (2007) synes jeg bare er go

håber du kan bruge dem

du får godt nok mange film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#22 filmz-bigemaster666 15 år siden

]kan du ikke læse?#21. jeg sagde ingen gyser og splatter :) ;). Ja Wall e og kong fu panda. bare kom med nogle idere alle sammen men ingen gyser film eller splatter tak :).
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#23 evermind 15 år siden

#22
Jeg har en god idé - at du skriver dine julegaver i "Hvad modtog du"-tråden i stedet for her. Jeg ved, du er glad for Batman, men alligevel ... :)

EDIT: Når du er så glad for Batman, kan du evt. overveje at bytte den ene af filmene til "Batman: Gotham Knight", der er en samling små, flotte tegnefilm, der lægger sig op ad "The Dark Knight".
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#24 filmz-bigemaster666 15 år siden

lige et spørgsmål ved du hvor man kan købe den film#23?. fona øhh andre butikker
I am better known as Erlinggur666
Gravatar

#25 evermind 15 år siden

#24
Fona ser ikke ud til at have den, men både TP og Axel Music har den til 150 kr., og den kan også bestilles hos Play.com, endda med danske undertekster, til ca. 90 kr.

Det er en samling små tegnefilm i stil med The Animatrix og ligeledes lavet af nogle af de førende japanske animationsstudier.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#26 Christian Voldborg 15 år siden

Fik Blu-Ray-versionen i julegave.

Behøves der siges mere om denne film? Den er jo bare så forbandet genial!
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#27 filmz-Kadann 15 år siden

Så fik jeg endelig set filmen, da jeg modtog den på BD i dag.

Den tekniske del først.. Det er en virkelig flot film, lækkert produceret, superflot filmet og med et kickass lydspor. Skiftet mellem billedformaterne generede mig ikke så meget, som jeg havde forventet, men det kan selvfølgelig være at jeg skifter mening, når jeg ser filmen igen.

Efter den massive hype der har omgivet filmen, var jeg en kende skeptisk overfor om det virkelig er den bedste film i verden, at Ledger er en gud, forklædt som skuespiller og alt det andet, som folk råbte op om, før filmen i det hele taget blev udgivet.

Verdens bedste film? Bestemt ikke, dermed ikke sagt at den er dårligt, fordi det er den ikke.
Verdens bedste film baseret på en tegnefilm? Måske, den er i hvert fald i toppen, det kan der ikke herske tvivl om.
Er Ledger en gud? Nope, han spiller rollen bedre end Jack gjorde og han spiller rollen meget anderledes, men jeg er ikke i tvivl om at der kan findes en stor håndfuld skuespillere, der ville være i stand til at spille rollen ligeså godt.

Hvad er jeg så utilfreds med? Tjo, først og fremmest er jeg ikke vild med Batmans overdrevne brug af gadgets - givet, han skal være en mere realistisk Batman, men det er ligefør at hans gadgets er ved at nå niveauet fra de gamle Bond-film.

Harvey Dents make-up var jeg heller ikke vild med og der var visse stunts i filmen, der heller ikke overbeviste mig og filmen gav mig ikke den der følelse af at jeg lige havde set noget fantastisk.

Alt i alt, en virkelig god film og der er ingen tvivl om at den kan vinde masser af priser for den tekniske side, men jeg mener bestemt ikke at hverken instruktionen, skuespillet eller filmen som helhed, selvom alt er af høj klasse, fortjener en Oscar.

Når jeg tænker lidt over det, tror jeg faktisk at jeg foretrækker "Batman Begins".

5/6
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#28 elwood 15 år siden

Batman 1966 FTW!

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 dyg 15 år siden

#28 - Enig!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#30 BN 15 år siden

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: