“The Godfather: The Coppola Restoration” præsenterer en milepæl i filmhistorien med sine tre filmiske unikummer. Men også i sig selv er denne udgivelse med en nypoleret billede- og lydside og et ekstravagant ekstramateriale værd at sætte sin lid til. Filmene har betydet fasttømringer af karrierer for en lang række af de medvirkende, men alligevel bør “Godfather”-trilogien huskes for andet og mere end de indlevende skuespilpræstationer. Således har Francis Ford Coppola skabt tre filmhistoriske mesterværker, som forener essensen af livet og troen på den amerikanske drøm med den kriminelle underverden.
#11 filmz-Kadann 16 år siden
Ja, det må være alderen eller alle de gulerødder jeg æder for tiden. De går lige til hjernen, det skidt.
#12 filmz-Bruce 16 år siden
#13 elwood 16 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#14 filmz-BrotherJack 16 år siden
Jeg har også svært ved at danne mig et overblik over udgvielsen. Er der nogen betydelig forskel?
Part 3 er stadig en meget lunken film. Ikke kun i forhold til de andre, men generelt. Denne anmeldelse behandler den alt for godt.
#15 Tommy Kristensen 14 år siden
Det er da godt nok lykkedes at få digitaliseret filmen så den kan bestå mange år endnu, og den ser da pæn ud - materialet taget i betragtning. Men for fanden hvor bliver den udstillet i en digital 4K-fremvisning. Al respekt til Gordon Willis aka Prince of Darkness for hans kompositioner - men flere af scenerne kan man jo nu se, er piv-uskarpe. Ja, det er åbenbart ikke nemt at ramme fokus i tusmørke hvis man derudover også vil køre med de dybdeskarpheder. Puhaaaaa. Det kan kun blive endnu mere smertefuldt i Super Hi-Vision.
#16 Locke 14 år siden
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?