Desværre er den sidste “Hunger Games”-film alt for aktuel. To forskellige magtsystemer i krig. Gale vil ligesom Søren Espersen bombe kvinder og børn i Capitol, imens Katniss står fast på, at der må være regler. Også i krig. Diskussionen er god, men slutpølsen er blevet kold på panden. Knækket over i en god halvdel og en syntetisk, gentagende del 2. Min sult blev ikke stillet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 doctor doom 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (9) skrev:
Det har både Gale og Søren Espersen udtalt


Utvivlsomt. Men citeret således, både ude af kontekst og off-film topic, er det unægtelig skinger læsning, der ægger til irrelevant debat.
Gravatar

#12 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

doctor doom (11) skrev:
Utvivlsomt. Men citeret således, både ude af kontekst og off-film topic, er det unægtelig skinger læsning, der ægger til irrelevant debat.


Jeg mener netop ikke, det er uden for topic. Det er (blandt andet) det, som den her film handler om. Hvordan man vinder krig imod en modbydelig fjende. Bombe alle eller følge nogle regler, fordi man er moralsk bedre end fjenden. Det er diskussionen, som Katniss og Gale har i filmen. Det er den, vi for tiden har her i vores virkelighed. Jeg synes kun, det er godt, at film er relevante for vores virkelighed. At der så er andre ting, der trækker ned i min filmoplevelse af sidste afsnit 'Hunger Games', er en anden snak.

Ganske provokerende vinder rebellerne i 'Del 2' faktisk krigen ved at bombe og dræbe uskyldige børn. Det havde måske kostet flere rebelliv, hvis de ikke havde gjort det. Der er ingen lette svar i den her film ligesom i virkeligheden.
Gravatar

#13 Stetso-G 8 år siden

Jeg ville lige ind på debatten for at se, om der ikke var nogen, der tog anstød af Mortens bemærkning om Søren Espersen. Jeg blev heldigvis ikke skuffet.
Heldigt, der også lige kunne falde en bemærkning af om det uundgåelige "ækle muslimvælde" i debatten fra Jesper side af . Så kan jeg nemlig få bedre begrundelse til at sige, at det er virkelig patetisk, hver eneste gang, der skal tudes om 'politisk korrekthed' inde på de forskellige fora. Mage til eklatant vrøvl skal der længe ledes efter. Der bliver fyret alt muligt mundlort af inde på disse sider. Både hyggeracistisk, chauvinistisk og uvidende. OG DET ER HELT FINT, DET ER DER!
Men det findes her, så at sige Filmz har en "slem historik af politisk korrekthed", er bare super forkert. Hver evige eneste gang, der er en nyhed om cast af skuespiller af anden etnicitet end perlemor til en rolle, der traditionelt har været hvid, så bliver der øffet højlydt og uafbrudt.
Som regel træder en eller to til, der så indvender, at det måske ikke er så skide vigtig, bliver vedkommende overfaldet med 'politisk korrekthed'.

Det er egentligt vil sige er: Nej Jesper, du har ikke ret i, at der er for meget politisk korrekthed. Men du har ret i, at Espersen er blevet taget til indtægt for at mene noget, der er ganske almindelig skik og brug i den måde, vi bekriger ekstremister på. Vi går efter militære mål, men der vil ske "collateral damage", hvor kvinder og børn ryger med i købet. Men at han siger det så direkte og i forlængelse af terrorisme er usmukt.
Gravatar

#14 JimmyLarsenDamsgaard 8 år siden

Synes den på glimrende vis fik rundet historien af.
Desværre savnede jeg 5-10 minutter til at
genoprette et forhold mellem peeta og katniss. Det virkede forkert at gå fra venskavelige/broderlige omfavninger - til 2 børn på en blomstermark...

4/6 herfra

Skriv ny kommentar: