Desværre er den sidste “Hunger Games”-film alt for aktuel. To forskellige magtsystemer i krig. Gale vil ligesom Søren Espersen bombe kvinder og børn i Capitol, imens Katniss står fast på, at der må være regler. Også i krig. Diskussionen er god, men slutpølsen er blevet kold på panden. Knækket over i en god halvdel og en syntetisk, gentagende del 2. Min sult blev ikke stillet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 cain 8 år siden

Nøjjj jeg skal have noget af din ryger. Fuck en omgang mundlort, igen.
Gravatar

#2 doctor doom 8 år siden

Den første blev jeg lokket med i bio at se, og den var ganske forfriskende, omend ikke fantastisk.

Den anden lod jeg mig grundet ovennænvte også lokke med til, og den var et gevaldigt skridt ned ad bakke.

Den tredje så jeg hjemme i stuen, og den var decideret elendig.

Anmeldelsen tyder på, at den fjerde og sidste følger kurven til dørs (bunds), omend I er lidt rundhåndede med stjernene.

---

Og Filmz: Lad nu være med de politiske statements ud mellem sidebenene i anmeldelserne, alt den stund at I er så hurtige til at vræle, når brugerne folder sig det mindste ud. Men når du nu igen provokerer til det, vil jeg straks gribe bolden og udtale, at Søren Espersen har fat i det eneste rigtige, og at hvis vi ikke gør som han foreslår, så har vi et ækelt muslimvælde i hele Europa indenfor få årtier, hvor selv Kartoffelrækkernes lattedrikkere og slige quislingagtige bannerførere i den skyklapbærende godhedsindustri vil få snittet deres vantro halse og deres børn lige så. Det er dem eller os. Udryd dem fra jordens overflade, mens vi kan.
Gravatar

#3 doctor doom 8 år siden

cain (1) skrev:
Nøjjj jeg skal have noget af din ryger. Fuck en omgang mundlort, igen.


Det er jo den alt for bredeste marok.
Gravatar

#4 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

doctor doom (2) skrev:
Og Filmz: Lad nu være med de politiske statements ud mellem sidebenene i anmeldelserne, alt den stund at I er så hurtige til at vræle, når brugerne folder sig det mindste ud.


Jeg mener ikke, at jeg eller andre skribenter på Filmz 'vræler' over forskellige holdninger. Hvis du nærlæser anmeldelsen, så roser jeg netop denne film for at gøre plads til nuancerne og forskellige holdninger. Derimod hylder vi debat - ellers havde vi ikke et debatforum. Men vi synes, at debat godt kan foregå på et ordentligt niveau, hvor man begrunder sine synspunkter med belæg i en stille og rolig tone, der fremmer debat - ikke lukker den.

Kan vi ikke blive enige om det udgangspunkt og så i øvrigt meget gerne være uenige om indholdet?
Gravatar

#5 silegnaV 8 år siden

cain (1) skrev:
Nøjjj jeg skal have noget af din ryger. Fuck en omgang mundlort, igen.

Må desværre give dig ret.
Gravatar

#6 doctor doom 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (4) skrev:
Jeg mener ikke, at jeg eller andre skribenter på Filmz 'vræler' over forskellige holdninger. Hvis du nærlæser anmeldelsen, så roser jeg netop denne film for at gøre plads til nuancerne og forskellige holdninger. Derimod hylder vi debat - ellers havde vi ikke et debatforum. Men vi synes, at debat godt kan foregå på et ordentligt niveau, hvor man begrunder sine synspunkter med belæg i en stille og rolig tone, der fremmer debat - ikke lukker den.

Kan vi ikke blive enige om det udgangspunkt og så i øvrigt meget gerne være uenige om indholdet?


Jo godt ord igen. Filmz har bare en slem historik af politisk korrekthed (også kendt som landsskadelig virksomhed), og så synes jeg det lidt var at provokere de mindre skyklapbærende grupper at henvise til at Espersen vil bombe kvinder og børn, som om han var et monster og ikke blot fremsynet og realistisk.
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

#6 Agree to disagree :-)
Gravatar

#8 moulder666 8 år siden

Morten Vejlgaard Just (4) skrev:
Jeg mener ikke, at jeg eller andre skribenter på Filmz 'vræler' over forskellige holdninger. Hvis du nærlæser anmeldelsen, så roser jeg netop denne film for at gøre plads til nuancerne og forskellige holdninger. Derimod hylder vi debat - ellers havde vi ikke et debatforum. Men vi synes, at debat godt kan foregå på et ordentligt niveau, hvor man begrunder sine synspunkter med belæg i en stille og rolig tone, der fremmer debat - ikke lukker den.

Kan vi ikke blive enige om det udgangspunkt og så i øvrigt meget gerne være uenige om indholdet?


Så når du skriver, at "Gale vil ligesom Søren Espersen bombe kvinder og børn i Capitol" uden yderligere kommentarer, så er det "på et ordentligt niveau" og hvor du "begrunder dine synspunkter med belæg i en stille og rolig tone, der fremmer debat"?

Jeg er ikke selv den store fan af Søren Espersen, men kan du ikke selv se, at det ikke er debatfremmende?

Det svarer til at kalde Johanne Schmidt-Nielsen for en forkælet forstadshippie i Information og påstå, at det er debatfremmende. Der er ingen tvivl om, at det kan skaffe reaktioner - men ikke debat.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#9 Morten Vejlgaard Just 8 år siden

moulder666 (8) skrev:
Så når du skriver, at "Gale vil ligesom Søren Espersen bombe kvinder og børn i Capitol" uden yderligere kommentarer, så er det "på et ordentligt niveau" og hvor du "begrunder dine synspunkter med belæg i en stille og rolig tone, der fremmer debat"?


Det er ikke synspunkter. Det har både Gale og Søren Espersen udtalt. Jeg har så sammenlignet dem for at komme med et synspunkt om, at der er en god og samtidsrelevant diskussion i 'Hunger Games'.

Det smarte ved filmserien - synes jeg - er, at to helte - Gale og Katniss - udstyres med hvert sit syn på krig. En handlekraftig og en dialogbaseret. På den måde er filmen faktisk ganske nøgtern og fair. Det havde derimod været mere farvet, hvis Gale havde været skurk. Men det er han ikke.

Så ja, jeg synes egentlig, at jeg holder mit sprog i en civiliseret tone, selv om jeg da måske personligt synes, at min tekst om 'Del 1' blev teknisk mere vellykket end denne om 'Del 2'.

Helt overordnet så vil jeg til enhver tid forsvare Doom og andres ret til at mene noget på det her forum. Også selv om jeg er uenig. Så længe vi ikke sviner hinanden unødigt til, så hylder jeg retten til forskellige synspunkter. Også dit.
Gravatar

#10 Geekalot 8 år siden

#9 så passer det jo slet ikke at du stod, og havde svært ved vælge mellem Enhedslisten og De radikale, ved sidste valg :P

Skriv ny kommentar: