På mange måder er “The Hurt Locker” en fantastisk kraftpræstation fra instruktør Kathryn Bigelow, der skildrer Irakkrigen nådesløst og så virkelighedstro, at flere scener ligner optagelser taget direkte fra slagmarken. Bestræbelserne på at forene dokumentarisk realisme med en egentlig spillefilm bliver desværre ikke forenet helt efter hensigten, simpelthen fordi det ikke lykkes at skabe et ordentlig filmisk narrativ. Resultatet er en intens og chokerende krigsfilm, der er mere dokumentarisk end en spillefilm med en rød tråd. Dette er stadig en rigtigt god film, der dog mangler det ekstra for at komme helt op af skyttegraven – hvilket er ærgerligt.
Skriv ny kommentar:
#91 PredatorX 14 år siden
Hvis du havde forstået mine tidligere #.... Men det har du åbenbart ikke :)
Jeg snakkede IKKE om de individuelle soldaters opførsel som sådan. Jeg talte om at man ikke bare kan forlade basen og rende rundt som det passer én... Det er teknisk set umuligt. Især med Renner's rang :)
#92 filmz-ab 14 år siden
#93 PredatorX 14 år siden
Hehe ja, men det er jeg ALT for doven til... Det var også derfor jeg gav dig lov til at have din egen mening :) Det er en sjældenhed fra min side.. Faktisk synes jeg det var enormt storsindet af mig, men man må jo øse ud af sit overskud af og til.
Jeg skal lige have filmen købt på BD, så skal den ses så jeg kan specificere. Det kan godt tage... mmmm... giv mig 6 mdr, så vender jeg tilbage :D
#94 filmz-ab 14 år siden
Jeg er dig evig taknemmelig :-)
Det siger du godt nok :-)
Fino med 6 mdr :-) Men hvorfor skal du gense filmen for det? Hvis du rent teknisk ved, at det er umuligt at forlade basen, med hans rang, behøver du vel næppe se filmen for det? Eller?
#95 PredatorX 14 år siden
Det er mere for at være mere specifik :) Så kan jeg skrive 0:45:53 gør han sådan og sådan. Det er ikke sådan man gør i militæret osv...
For selvfølgelig kan du forlade basen... Men da fandeme ikke alene. Det er jo altså en lille smule som at være i fængsel. Til en vis grad. Men du kan jo også bare hive fat i nogle der har været dernede og høre dem ad :) De vil nok heller ikke mene at The Hurt Locker er særlig realistisk :)
#96 filmz-ab 14 år siden
Jeg hænger faktisk ud med en, der kender til emnet, så jeg låner filmen ud, og så kan han gi' en vurdering.
#97 PredatorX 14 år siden
Do that :) Det sparer mig for arbejde hehe