“The Maze Runner” lider under at være første del i en serie. Historien afsluttes ikke tilfredsstillende, og der skal noget ret hårdhændet ploteksponering til i slutningen for at runde godt af. Modsat meget andet, så har jeg dog lyst til at finde ud af, hvordan historien her ender. “The Maze Runner” er blevet spået stor succes, og en del industrifolk mener, at det er fordi den modsat en del tidligere Young Adult-film har en mandlig hovedrolle. Jeg vil mene, at det er, fordi den er bedre.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 9 år siden

Spændende! Glæder mig til at se den.
Gravatar

#2 Nicki52 9 år siden

Skal se den på søndag. Glæder mig. Er stor fan af hovedrolleindehaveren Dylan O'Brien og han er en mega dygtig skuespiller.
Han er god til at klovne rundt ligesom Jim Carrey. Søg på ham på youtube. I det ene øjeblik er han useriøs og i næste er han gravalvorlig. Han rigtig dygtig.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 Morpheus 9 år siden

Var inde og se den i går, og var godt underholdt. Den er ikke fantastisk, men meget bedre end Twilight,Divergent, The Host og hvad der ellers har været af yound adult filmatiseringer på det sidste.

Kunne ikke være mere enig med anmelder. Godt skrevet.

Jeg er spændt på at se mere.
Gravatar

#4 David Munch 9 år siden

Var inde og se den i går, sammen med damen. Vi var begge meget positivt overrasket, hvor man på intet tidspunkt følte at filmen trak i langdrag, at der var irriterende teenage-handlinger. Den var flot lavet, med god aktion og massere af mystik. Skuespillet var fremragende fra alle parter, selvom det var relativt ukendte skuespillere, og det hjalp til at bære filmen lang hen af vejen.

Det eneste jeg kan sætte finger på, er en kort scene i slutningen af filmen som slet ikke passede ind, omend den på ingen måde ødelægger selve slutningen. Og modsat anmelderen så kunne jeg godt lide at filmen slutter med en masse spørgsmål, hvilket gør at man tænker over filmen.

Vi glæder os begge til efterfølgeren, om end de virkelig skal oppe sig, for at holde den lige så spændende og ikke gøre den til en run-of-the-mill-teenage-aktion-film, da meget af mystikken nok forsvinder, hvilket jo gjorde den første så fremragende i vores øjne.

Jeg lander på en 8/10 og skal absolut se den igen. Klart den bedste "young adult" film i flere år.
Gravatar

#5 Nicki52 9 år siden

#4
Hvilken scene tænker du på? Skriv i spoiler ;)
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 David Munch 9 år siden

Nicki52 (5) skrev:
#4
Hvilken scene tænker du på? Skriv i spoiler ;)

Jeg tænker på scenen hvor
ham 'skurken' pludselig står i kontrolrummet. How da fuck did he get there, og hvorfor besluttede han sig pludseligt for at droppe sit hjem og rende efter dem? Han formåede lige at rende hele labyrinten igennem, finde en udgang, dræbe flere edderspindlermaskiner, gætte sig frem til den 8-cifrede kode, rende komplekset igennem og finde det korrekte kontrolrum - På under 10 minutter. Det var jo ikke fordi det tog flere knægte TRE ÅR at gøre det samme.

Dybt latterligt, og det stank bare af 'vi skal have afsluttet denne sidehistorie', og gav ingen mening. Jeg håber der er et bedre incitament for at det sker i bogen, hvilken jeg absolut har tænkt mig at læse efter at have set filmen.

Forresten, der er vidst ingen tvivl om at enten forfatter eller director har set Cube.. Der var rigtigt mange paralleller.
Gravatar

#7 Nicki52 9 år siden

#6
Jeg har læst at bøgerne og filmen er ret forskellige. Den scene du omtaler, skete ikke i bogen. Rigtig mange ændringer. Derfor blev bogfans skuffet.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: