“The Strangers” kommer dog aldrig op på siden af Hanekes mesterlige genre-dekonstruktion i sin portrættering af den uforståelige psykopat. I den forbindelse er de tre maskeklædte lømler alt for ubeskrevne blade, selvom det er en interessant idé med ikke at lade os se deres ansigter. Alt i alt er “The Strangers” et godt bud på en moderne slasher, omend filmens sidste sekunder virker højst unødvendige.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 DarkLight 15 år siden

Jeg vidste det ikke, og følte mig oven-i-købet ret dum, da navnet bare blev kastet ud, som noget man burde vide :) Funny Games ligger i min to-see liste. Det gør The Strangers også nu :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 I-love-Horror-movies 15 år siden

Dette er en film jeg tror jeg vil finde meget interresant
Gravatar

#13 pulse83 15 år siden

Udemærket suspense-horror, men fandt den mindre og mindre spændende jo længere hen i filmen den kom. De sidste sekunder er stupide, men ellers en ganske vellykket film.

Den er baseret på virkelige begivenheder...

Fra IMDB's FAQ:

Is this movie really based on true events?
According to production notes, the film is based on a real event that occured during director Brian Bertino's childhood in which a stranger came to his home in the middle of the night asking several times for a person who did not exist. The following day, his family was informed by police that several houses had been ransacked and burglarized the previous night by an unknown assailant.


Der er sgu ikke meget af de "true events" tilbage i den endelige film.
Excuse me, Flo!
Gravatar

#14 chuck 15 år siden

Nu ved jeg godt, at I nok ikke selv har valgt, hvilke billederne som skal bruges.
Jeg undrer mig bare over de to sidste billeder som virkelig røber meget af handlingen. Jeg tjekkede lige karakteren inden jeg så filmen og kunne ikke undgå at se billederne. Billede nr 2 viser, at psykopaterne får samlet parret, så den scene sidder man bare og venter på. Den kommer 10 min før tid. Det sidste billede hvor hun kravler hen ad gulvet røber så, at hun kommer fri af stolen, så man er klar over, at hun ikke dør en stille død på stolen, når de langsomt stikker kniven i hende. Den scene kommer ca. 5 min før slut. Det ødelagde meget!

How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#15 chandler75 15 år siden

# 14 Anmelderen har selv valgt billederne ud fra dem, der var tilgængelige på pressesitet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 casava 15 år siden

chuck (14) skrev:
Nu ved jeg godt, at I nok ikke selv har valgt, hvilke billederne som skal bruges.
Jeg undrer mig bare over de to sidste billeder som virkelig røber meget af handlingen. Jeg tjekkede lige karakteren inden jeg så filmen og kunne ikke undgå at se billederne. Billede nr 2 viser, at psykopaterne får samlet parret, så den scene sidder man bare og venter på. Den kommer 10 min før tid. Det sidste billede hvor hun kravler hen ad gulvet røber så, at hun kommer fri af stolen, så man er klar over, at hun ikke dør en stille død på stolen, når de langsomt stikker kniven i hende. Den scene kommer ca. 5 min før slut. Det ødelagde meget!


Har lige set filmen...

Og din teori er forkert...
Gravatar

#17 chuck 15 år siden

#16 Det er ikke en teori, men en subjektiv vurdering og det ødelagde noget for mig, så det kan vel ikke være forkert. Fair nok, hvis du ikke havde det på samme måde.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#18 kasper0204 15 år siden

#16 Det passer da? Og jeg er helt enig med #14 (og #17)
Gravatar

#19 casava 15 år siden

chuck (17) skrev:
#16 Det er ikke en teori, men en subjektiv vurdering og det ødelagde noget for mig, så det kan vel ikke være forkert. Fair nok, hvis du ikke havde det på samme måde.


kasper0204 (18) skrev:
#16 Det passer da? Og jeg er helt enig med #14 (og #17)


Læste forkert :P

Troede du mente:
At parret blev bundet 10 min inde i filme, altså i starten af filmen :P
Gravatar

#20 filmz-Narniabæver 15 år siden

Også fra mig 4/6.
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: