“The Strangers” kommer dog aldrig op på siden af Hanekes mesterlige genre-dekonstruktion i sin portrættering af den uforståelige psykopat. I den forbindelse er de tre maskeklædte lømler alt for ubeskrevne blade, selvom det er en interessant idé med ikke at lade os se deres ansigter. Alt i alt er “The Strangers” et godt bud på en moderne slasher, omend filmens sidste sekunder virker højst unødvendige.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Collins 15 år siden

Elendig film efter min mening.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#2 DarkLight 15 år siden

"The Strangers" kommer dog aldrig op på siden af Hanekes mesterlige genre-dekonstruktion i sin portrættering af den uforståelige psykopat.


Øh?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 RFriis 15 år siden

Personligt fandt jeg "Them", som i plot jo nærmest er identisk med "The Strangers", stærkere end denne kiksede gyser. Der er rigtignok nerve i de indledende billeder med foruroligende, håndholdte close-ups, og selve det atypiske anslag er generelt ganske befriende. Derudover er samspillet mellem de to hovedpersoner absolut tilforladeligt.

Som filmen skrider frem undgår den imidlertid langtfra den monotoni, der efterhånden er kendetegnende for amerikanske gyserfilm. Som eksempel kan nævnes den kontrapunktiske musik, der første gang har en stærk effekt, men de næste 27 gange virker knap så overbevisende!

Og ja, slutningen.... er rent ud sagt tåkrummende ringe!
Gravatar

#4 kasper0204 15 år siden

Enig med anmeldelsen. 4/6
Ærgeligt med den typiske Hollywood-slutning.
Gravatar

#5 kasper0204 15 år siden

Enig med anmeldelsen. 4/6
Ærgeligt med den typiske Hollywood-slutning.
Gravatar

#6 kasper0204 15 år siden

Undskyld for dobbelt post, men kommentarsystemet fucker helt op for mig i dag..?
Gravatar

#7 filmz-OlesSlaver 15 år siden

Ja hvad er det med det "Haneke" til sidst i anmeldelsen? Hvad mener du anmelder?
Gravatar

#8 Michael Andersen 15 år siden

#7 Det er instruktøren af "Funny Games".
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#9 DarkLight 15 år siden

Jamen, det var da rart at vide :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 filmz-Angel Eyes 15 år siden

Undskyld, hvis det ikke fremgik tydeligt nok, men jeg regnede med at folk herinde var klar over, at Michael Haneke har instrueret "Funny Games". Hvis ikke, så er det på tide at få set den ;)
Dette afsnit kommer i forlængelse af det forrige, så hvis man læser hele anmeldelsen i sin sammenhæng forstår man nok.
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz

Skriv ny kommentar: