Paul Thomas Andersons “There Will Be Blood” er et uafrysteligt studium i besættelse og én mands tørst efter magt. Han portrætteres af Daniel Day-Lewis, der leverer en skelsættende præstation, som i allerhøjeste grad lever op til skuespillerens egne tårnhøje standarder. Og fortællingen er så stærk, billederne så storladne, lydsiden så solid og ensemblet så helstøbt, at Day-Lewis’ fandenivoldskhed aldrig afleder opmærksomheden fra filmens andre styrker. Blu-ray-udgivelsens AV-præsentation overgår dvd-udgivelsens ditto i enhver henseende. På trods af den beskedne portion ekstramateriale er skiven et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 JannikAnd 15 år siden

#10 - Vinder bestemt ved gensyn. Men den sparker mig ikke i mellemgulvet som "There Will Be Blood".
Gravatar

#12 elwood 15 år siden

#11 Jeg ville satme blive træt af det i længden, hvis mine blu rays lossede mig i mellemgulvet hver gang jeg nærmede mig dem 8-)

TWBB mangler jeg stadigvæk og få set.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 dh-ad 15 år siden

Jeg er bange for, at jeg fandt den overvejende langtrukken og kedelig. Samtidig med at Day-Lewis overspillede en hel del.

4/6
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#14 JannikAnd 15 år siden

#12 - Du løste mit problem. Min "There Will Be Blood" er rigtig nok en BD - hvorimod min "Zodiac" er en pacifistisk HD-DVD :)
Gravatar

#15 filmz-Bruce 15 år siden

#14 Samme her. Skal jeg double dippe på Blu, så skal der komme et lossless spor!

Og iøvrigt kan jeg ikke finde én sekvens, hvor Day Lewis overspiller. Kan man sætte sig ind i den mands klokkeværk (altså ikke i skridtet!), så giver den mands udbrud mening. Og så kan han underspille helt utroligt, hvor man kan mærke hans indre eksplodere.

Da han sidder med "broderen" og "det går op for ham", fanger kameraet hans transformation og han sidder bare, urørlig. Vanvittigt intens!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16 filmz-jonasgr 15 år siden

Ja en fantastisk film selvom historien ikke er så dyb, men alt det andet gør op for det. Fantastiske skuespilspræstationer og en billed og lydside som er fænomenal. Jeg synes dog stadigvæk at den bliver overgået af Zodiac og Juno.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17 filmz-DocDoom 15 år siden

#7: Det er da tilladt at skrive doctor fuldt ud? :-)

"ryger fluen en smøg ved din side" - que?

EDIT: Got it... hehe
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#18 Michael Andersen 15 år siden

#15 Det er selvfølgelig forskelligt, men når jeg tænker på overspil i den gode ende, så er Day Lewis' præstation noget af det første jeg kommer i tanke om. Manden giver den jo nærmest som De Niro på steroider i den her film :D Men det er bestemt ikke en dårlig ting, for det er alt sammen very good fun, men jeg vil ikke kalde det for en underspillet præstation :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#19 filmz-Bruce 15 år siden

#18 Naah det "underspillede" var nu kun "omkring" den scene med "broderen", hvor "det går op for ham", hvor Day Lewis filmes skråt bagfra. Der sker ikke det store, men følelserne bryder igennem :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#20 wimmie 15 år siden

Helt enig med anmeldelsen - denne film er et must på Blu-ray. Daniel Day-Lewis er skræmmende god i denne; nok en af de mest overbesvisende præstationer længe :)

6/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: