Blod, erotik og morbid humor. Hvad kan man så ønske sig mere af en film, hvor eneste anke er en tomgangspræget midte, der uproblematisk kunne have været kortet ned. “Thirst” er en velorkestreret omgang blodig billedmagi, der med sin absurde anderledeshed er en fornem propaganda for filmmediet, og som med al tydelighed viser, at den koreansk kringlede hjerne langt fra har fået sin filmtørst slukket endnu.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 loki 13 år siden

Nu får jeg helt lyst til at gense den - god anmeldelse.
www.peakoil.dk
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 13 år siden

Stort set enig i hvert et ord i denne anmeldelse og ligeså karaktere. Fremragende film!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 sluppermand 13 år siden

Helt enig i anmeldelsen, endnu en super film fra Chan-wook. Horror-noir, når det er bedts!
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#4 jessup 13 år siden

Bestemt god underholdning - grinte højlydt flere gange- Men jeg ville nok vurdere den en karkater lavere. Kun en rigtig øjenåbner anbefaling kan dog give mig lyst til et gensyn.
This is just until June
Gravatar

#5 McPeter 13 år siden

Lyder super - har lige bestilt den fra play den anden dag hvor den kostede 35kr. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#6 Muldgraver 13 år siden

Fantastisk film. Så den i Grand i går, og sjældent har jeg været så groteskificeret både under og efter en film. Der er så mange fine spændinger i filmen, og så meget humor (af en eller anden grund var der ikke megen grinen under filmen... og jeg fik et anfald af akavelse da jeg som den eneste brød ud i et meget højt skrald...) og splat, at jeg blev duperet på et højere plan, ligesom jeg af og til fandt mig selv siddende i en besynderlig position afstedkommet af en sært fortryllende væmmelse. Der var dog noget ved filmens rytme som giver mig en fornemmelse af at have brug for at se den igen, for helt at kunne være til stede i den, med mindre da den bare var for klodset (hvilket jeg dog på grund af usikkerhed ved besynderligelse ikke ser mig i stand til at huske).
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

Skriv ny kommentar: