Igennem filmens første halve time formår man stadig at holde fast i håbet om, at noget substantielt vil dukke op og tilføre en form for vægt til stiløvelsen, men langsomt forsvinder håbet, og man må erkende, at det øjeblik aldrig kommer til at indtræffe. Tilbage sidder man så med en film, der fremstår fuldkommen blottet for tyngde og kreative ideer. Malick skulle efter sigende være undervejs med hele tre film mere, hvilket pludselig ikke virker som en helt så lovende tanke, som det engang gjorde. “To the Wonder” antyder, at selvom han fortsat er en filmskaber med en smuk stemme, så har han så godt som intet af betydning tilbage at sige.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MMB 10 år siden

Nej
Gravatar

#12 BN 10 år siden

Foeller (11) skrev:
Nej


Joh, billedmæssigt ..... Nå nej, man FORVENTER jo af en Malick-film, at selve billederne er flotte. Men flotte billeder er selvfølgelig ikke nok. ;-)
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#13 MMB 10 år siden

Præcis
Gravatar

#14 RasmusFL 10 år siden

Det er i mine øjne, ører og sanser en fantastisk film, der har masser at sige

Tempoet og billederne er som vi kender det fra Malicks tre seneste film - flydende og i dyb samhørighed med former og bevægelser. Det legesyge og det følsomme forenes perfekt. Som at masere hjernen i balsam.

'To The Wonder' handler om 'pure love'. Det er en kærlighedsfilm i ordets betydeligste forstand og en stor én af slagsen. Alle valg er svære. Intet er uforanderligt. Alt er i bevægelse. Der inhaleres for fulde lunger af både kamera og skuespillere, der alle yder en i stilhed intens præstation.

Skær 5 minutter af filmen og jeg kalder 'mesterværk'. Nu må den nøjes med 5 store stjerner og en stadig uhindret beundring for instruktørens kreative ild. Lad den brænde længe endnu.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#15 BN 10 år siden

RasmusFL (14) skrev:
Skær 5 minutter af filmen og jeg kalder 'mesterværk'.


Som en der også holder meget af filmen, men som heller ikke bedømmer den som et mesterværk, vil jeg gerne spørge:

Hvilke minutter af filmen er det, der irriterer dig?
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#16 RasmusFL 10 år siden

#15

jeg tænker på filmens sidste 5 minutter. Javier Bardems afsluttende voice-over om gud over, under og i ham gik lidt over hovedet på mig og gav filmen et definitivt præg af religiøsitet, der ikke rigtig klæder Malicks tvivlende og søgende stil/tema.

Skulle have sluttet da Affleck vender sig i garagens døråbning og ser sin egen skygge. Der fik jeg et sug i maven. Et sådant slutbillede havde sendt mig med hovedet først ud på asfalten foran Grand og sandsynligvis aftvunget mig de 6 stjerner.


Desuden var der nogle scener efter Olgas tilbagekomst, der virkede en lillebitte smule overflødigt repeterende.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#17 BN 10 år siden

#16:

Jeg er helt enig i, at
"Javier Bardems afsluttende voice-over om gud over, under og i ham" skulle have være pillet ud af filmen".
Derudover kunne jeg også godt have undværet de sidste to-tre scener med Javier Bardem.

RasmusFL (16) skrev:
Skulle have sluttet da Affleck vender sig i garagens døråbning og ser sin egen skygge. Der fik jeg et sug i maven. Et sådant slutbillede havde sendt mig med hovedet først ud på asfalten foran Grand og sandsynligvis aftvunget mig de 6 stjerner.


Jeg kan egentlig godt lide filmens slutning som den er,
med de nærmeste Kubrick'ske landskabsbilleder og derefter Marina, der tumler omkring, hvorefter der klippes til nogle for mig lidt ubestemmelige (fremtidige?) billeder af Neil sammen med en kvinde og et eller to børn. Er ikke sikker på, om det skulle forestille, at Neil havde fundet sammen med Jane igen?


Men når jeg genser filmen, vil jeg prøve at have den af dig foreslåede slutning i tanke.
http://beautifulnight.aurovine.com/
Gravatar

#18 elwood 10 år siden

Billede 2
Well at least the diden't put me in a glassbox this time
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: