Nanohealing og farlige computerhjerner bringer mindelser om den fårede “Virtuosity”, som nu lever en omflakkende tilværelse på de kabelstationer, man får med i selv den mindste tv-pakke. Jeg tvivler på, at det har været Wally Pfisters ambition at ende som fyldet, der smides ind, når man er løbet tør for “Verdens Værste Vaskekoner” og semikendisser, der laver urtefrikadeller på tid. På en grill. Men der er en alvorlig chance for, at det er der “Transcendence” ender. Med mindre effektcomputeren, som har programmeret den stive historie, bliver selvbevidst, overtager Netflix og tvinger menneskeheden til bingewatching af en sløv Johnny Depp de næste 80.000 år. Crtl-alt-del! Crtl-alt-del!!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tricopulus 9 år siden

så er den ikke god????????????????
Ad lucem – mod lyset
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
Gravatar

#2 Jolkro 9 år siden

Føler lidt at anmelderen har missed nogle ret fede twist og plot-tanker i filmen.
Bevares, der er for mange ligegyldige scener og Depp spiller ikke sit bedste skuespil nogensinde.
Men 6/10 for lidt originalitet + at filmen rumsterede i mit hovedet flere dage efter.

Jeg er dog tit fan af lidt skæve Sci fi film, så det kan jo stå som en sidenote.

Men hvis man ikke er til skæve Sci fi film, burde Johnny Depp som en virtuel intelligens i hovedrollen, nok fortælle en at man bør undgå denne her film.
Gravatar

#3 RasmusFL 9 år siden

Jeg synes anmeldelsen er meget flabet og meget forvirrende skrevet. Der er glimrende sammenligninger og metaforer hist og her, men de drukner i masserne af netop disse og en desuden meget kæphøj tone, der ikke udtrykker synderligt meget kærlighed til mediet.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#4 wimmie 9 år siden

#3
Enig - jeg klager sjældent over anmeldelser men nøj jeg gik kold i denne... den er virkelig ikke særlig godt skrevet (sorry) og hvad sker der for den tegnsætning? Synes anmeldelsen var én stor omgang rod fyldt med kommaer og indskudte sætninger overalt :S
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5 misuma 9 år siden

Jeg synes anmeldelsen, eller rettere anmelderen fremstår lidt selvfed i min optik. Mindre ego, mindre fyld og mere krystalklar anmeldelse. IMO.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#6 B.Pedersen 9 år siden

Hold da kæft noget lort.

Skriv ny kommentar: