Den er ganske vist over 10 år gammel, men Peter Weirs “The Truman Show” er mindst lige så aktuel i dag, som den var i 1998. Filmen er en perfekt pærevælling af intelligent satire, løssluppen humor og inspirerende, bevægende karakterdrama. Desværre er denne Blu-rays AV-præsentation ikke frygtelig meget bedre end dvd’ens, og skiven indeholder intet nyt ekstramateriale. Paramount har dog været så venlige at give udgivelsen en forholdsvis lav vejledende udsalgspris, hvilket burde være nok til at overbevise fans om at købe filmen igen, og hvilket frarøver dem, der aldrig har set filmen, enhver undskyldning for ikke at give sig i kast med dette moderne mesterværk.
#1 BN 15 år siden
Der har lige sneget sig et bogstav for meget ind i "sjælen". ;-)
#2 Batsy 15 år siden
#3 HonoDelLoce 15 år siden
Så den igen for en måneds tid eller to siden, da jeg langt om længe fik den købt på dvd, og var overrasket over, at den faktisk var bedre end jeg huskede.. Tit og ofte har man jo ellers en sjov mani med at gøre film, man har set for længe siden, og synes at huske som god, lidt bedre end de reelt er. Men The Truman Show tog s'gu fusen på mig og overraskede som sagt positivt :)
Men ud fra anmeldelsen kan jeg se, at jeg ikke lige behøver løbe ud og sikre mig denne bd-udgivelse i frygt for at gå glip af noget uovertruffent HD :D
#4 tiany 15 år siden
#5 The Insider 15 år siden
#6 moulder666 15 år siden
#7 evermind 15 år siden
Den slags sker jo en sjælen gang imellem. :)
#8 Riqon 15 år siden
#9 RasmusFL 15 år siden
#10 elwood 15 år siden
Jim Carrey sekundet før han endte på skadestuen
Billede 2
Sov godt Truman vi s...!? Arhhh for helvede forbandet Dead Pixel!
Billede 3
Norm!... Norm!... Norm? hmm Wrong Bar I guess
Billede 4
Al TØJET SKAL AF, ALT TØJET! DEt her det er... ikke Robinson?
En af de geniale ting ved filmen er også slutningen
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"