Gravatar

#1 filmz-BrotherJack 16 år siden

Husk på at filmen originalt var 4-5 timer lang, eftersigende havde alle TV-seriens figurer, stemning og humor, men blev klippet helt kort af de altid onde producere. Filmen var eftersigende et meget langt Twin Peaks-afsnit. De trofaste Twin Peaks-fans kæmper stadig en brav kamp om at få den fulde version ud.

Derfor virker denne film utrolig rodet, og specielt starten og slutningen virker malplaceret.
Gravatar

#2 squee 16 år siden

Jeg så en time af den, efter jeg havde købt den for et slik i TP Musik, og samme aften sad jeg med en kop kaffe i hånden ( i bedste Twin Peaks stil ) og gjorde mig klar til at nyde det mystiske Twin Peaks univers. Efter en time slukkede jeg simpelthen for det hele, fordi jeg syntes, at filmen ødelagde alle mine illusioner omkring Laura Palmer, og det værste var næsten, at Lara Flynn Boyle ikke længere spillede Donna Hayward - absolut skuffende! Jeg var dog fuldstændig revet med i universet, da vi for første gang møder The Man From Another Place i Fire Walk With Me, men det kunne ikke redde historien - overhovedet.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#3 Skeloboy 16 år siden

Jeg har nu set filmene rigtig mange gange, og synes den bliver bedre og bedre.

Lettere rodet, ja, men stadig utrolig god, synes jeg.
Gravatar

#4 filmz-BrotherJack 16 år siden

#3
Ja, enig. jeg hører også til den type der kan omstille mig filmens præmisser. Sad også med en "damn good coffee" og ventede på endnu mere Twin Peaks, men fandt hurtigt ud af at dette var noget helt andet - og dårlig synes jeg sgu ikke den er. For min skyld måtte den gerne være meget længere og ja.. Tjek selv på diverse Twin Peaks-sider hvordan filmen oprindeligt var tiltænkt, for sådan måtte den meget gerne have været efter min mening.

Har dog aldrig brudt mig om at karakterer bliver spillet af nye skuespillere, som f.eks. her med Lara Flynn Boyles fravær.

4/6, 5/6 eller der imellem.
Gravatar

#5 Skeloboy 16 år siden

#4
Præcis, og det med Lara Flynn Boyles fravær og en anden stemning og stil man lige skal vænne sig til, er også derfor den ikke er så fed første gang.

men den er jo supergodt skruet sammen, og stemningen er suveræbn, får kyldegysninger hver gang jeg ser den i de sidste 20 min...

Som film i sig selv er det vel 5/6, som en del af Twin Peaks er det nok 4/6

Skriv ny kommentar: