Bogserien om teenageren Darren er på 12 bind, og man må derfor gå ud fra, at universet er omtrent så stort som “Harry Potters”. Når man ser “Vampyrens lærling” er det dog svært at slippe følelsen af, at meget er udeladt for at holde filmen under to timer. Det er synd, for den sære freak-verden har et fint potentiale og kunne – med den rette markedsføring, naturligvis – blive en stor succes blandt de vampyrhungrende teenagere. Men heldigvis er der bøger nok at tage af, hvis man skulle få lyst til at vikles længere ind i den spektakulære historie.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 misuma 13 år siden

Efter jeg så denne her film, købte jeg faktisk første bind over nettet. Der er da virkelig blevet taget sig nogle friheder omkring filmatiseringen.

Tim Burton bemærkningen er iøvrigt spot on.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#2 fatcat 13 år siden

Nu har jeg ikke læst bøgerne - men som jeg forstår det er filmen bygget over de tre første bøger i serien Cirque Du Freak, The Vampire's Assistant og Tunnels of Blood. Serien er ialt på 12 bøger delt op i 4 trilogier.

Jeg var positivt overrasket over filmen - ganske fornøjelig - håber de laver resten.

Men jeg skal nok ha' læst bøgerne...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#3 filmzkim 13 år siden

Den her film er latterligt dårlig.
1 stjerne her fra :)

Skriv ny kommentar: