Filmen bærer absolut præg af at være en Stephen Sommers-film. Den lugter af “The Mummy”, som når tusindvis af små mini-vampyrer slippes løs i en scene, der minder kraftigt om pygmæ-mumie-scenen fra “The Mummy Returns”. I starten af filmen bliver Dracula slemt forbrændt, men heles igen i hvad der umiskendeligt ligner Mumiens regeneration.

Et andet punkt er Sommers hang til at bruge CGI i enhver henseende. Ligesom de to “Mummy”-film er alle monstre i denne film lavet med CGI, og det bliver til tider for meget… absolut intet er overladt til fantasien, hvilket bevirker at stort set ingen af monstrene er skræmmende. Istedet tyes der til de efterhånden så velkendte chock-effekter, der dog næppe vil skræmme hærdede biografgængere. Effekternes kvalitet svinger også meget, fra det direkte dårlige og platte til det ekstremt flotte og kreative, som bl.a. når varulvene skifter form. Dette sker på en måde man ikke har set før, hvor de nærmest flår deres egen hud af.

Skal man sætte et prædikat på “Van Helsing” må det blive “popcorns-underholdning”. Plottet er originalt men rodet og skuespillet når aldrig de store højder. Læg dertil overdreven brug af CGI, der svinger meget i kvalitet og du har en temmelig typisk action-adventure film, der ikke vil opnå samme status, som de klassikere den bygger på.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 Lady Arwen 20 år siden

SORRY de bliver bare brugt mere på IMDB end her skal lige vænne mig til det(Altså på message boardene på IMDB bliver de brugt mere end på forummet her på filmz) vil du have flere så kommer de her!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VED du hvad jeg mener nu KALLE FERM?
Doctor Who <3
Gravatar

#52 filmz-vassago 20 år siden

Spørgsmålet er om du ved hvad han mener...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#53 Yoda 20 år siden

"Unødig anvendelse af udråbstegn underminerer ens autoritet i en skriftlig formidlings situation."

Citat: Erik Skym Nielsen i "Om dansk sprog og tegnsætning" C",)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#54 filmz-beetlejuice 20 år siden

Jeg er ikke normalt aktiv her på forummet.
Jeg plejer at kigge lidt på min kærestes indlæg, og smile lidt af de post´s hun finder herinde.
Men efter at have set den her film, bliver jeg nødt til at komme af med lidt galde.

Jeg havde forventet en lidt skummel, dyster film, med vampyrer og varulve, og selvfølgelig vores helte der skal redde os fra denne skæbne værre end døden.
Men jeg oplevede et action brag, med en Van Helsing, som bliver udstyret af den mørke alders svar på Q, en vampyr skurk, der overhovedet ingen charme har, og en direkte parodi på historien om Frankenstein. En vampyr der får børn??? nej tak... En hardcore vampyr og varulvedræber(Kate Beckinsale) som ikke vil forstå at hendes bror ikke er til at redde?? Nej tak. Og den der fuldautomatiske armbrøst kunne jeg slet ikke tåle... og ja, Mufasa i skyerne... Hvad sker der?? Og Carl?? dont get me started.
Der er mange film som hollywood spytter ud, jeg ikke kan lide,
men denne her parodi på Van Helsing blev jeg ligefrem vred over.

aaaaah... det lettede... =P
"Step aside Butch"
Gravatar

#55 keitel 19 år siden

Mega plat- Hollywood action, og som vampyr fan -skærer man ligefram "tænder" af sådan engang Kitsch.
Gravatar

#56 filmz-WSTE_M 19 år siden

#54 gode points!

Det jeg selv fik spat af i denne hersens film var alle de dårlige Hollywood gimmicks, som taget ud af den værste slags action film, hvor helten liiige bruger sin sidste pil til at redde showet, og hvor han/hun liige kommer væk fra faren i sidste sekund osv.

Og kan hader jeg når Hollywood blander rundt i (eventyr) historen. De kan blande rundet i deres egen historie, men gigantiske edderkopper i den amerikanske borgerkrig osv, men vores europæiske fortællinger behøves de altså ikke at omformulere. De er gode nok som de var, tak!
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#57 filmz-empire 19 år siden

Ok men det er mest pågrund af Kate Beckinsale kunne bedre li Underworld lidt mere dyster, denne film eller virvar af film virker forvirrende lidt for mange special effects ja jeg hved godt der også var en del i Underworld men der bliver jeg mere grebet af de mørke kulisser.

Why are you wearing sunglasses-cause when you´re cool the sun shines on you 24 hours a day
Gravatar

#58 filmz-Darkxs 17 år siden

Van Helsing.

Filmen forklare meget godt hvordan de gamle historier om varulve og vampyre kunne forgå.
En spichel kommentar til deres varulv, en af de bedre slet ikke som den i harry potter der mest af alt ligner en skaldet rotte. Sej handling og en meget passende slutning.
6/6
Gravatar

#59 filmz-DocDoom 17 år siden

'spichel'? :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#60 Slettet Bruger [3709309544] 17 år siden

Som i 'spichelt' ringe film?

Skriv ny kommentar: