Manuskriptforfatternes wonderboy har ramt milevidt forbi den filmiske dartskive med denne film. Eneste forklaring på dette vulgærracistiske manus må være, at det var ment som en pastiche, som stakkels Villum Jensen bare aldrig forstod. Enkelte grin hist og her trækker op, som da Severin skyder en uskyldig indoneser og konstaterer, at han kommer til kort, når han skal forklare sin skydeglade adfærd. På samme vis kommer man til kort, når det skal forklares, hvor ringe og groft usympatisk denne film er.
#11 tranberg 15 år siden
Længe leve dansk lorte film!
#12 lasse78 15 år siden
#13 BN 15 år siden
Det burde sommetider hedde "En dårli' film uden afbrydelse".
#14 Riqon 15 år siden
"En film du har lyst at afbryde."
#15 filmz-Filmnørden 15 år siden
Underholdende, eksotiske og i sidste ende tomme kalorier.
Læs hele anmeldelsen på Filmnørdens Hjørne ;-)
#16 gizmomis 15 år siden
#17 Kochie 15 år siden
Dog vil jeg knytte en enkelt kommentar til anmeldelsens afsnit om Nikolaj Lee Kaas. Han er ikke ligefrem morsom i Punkt1reklamerne, selvom han er bedre end Sofie Stougaards kattejamer førhen. Men derfra og til at sige, at han spiller identisk, i alt han laver, der er et stykke.. Jeg kender flere, der har set Angels and Demons uden at vide, hvem han spillede i filmen. Det kan selvfølgelig være, at de var forblændede af Tom Hanks fantastiske evner, men jeg vil dog vove den påstand, at Kaas stadig godt kan spille skuespil. Og at hans roller i I Kina Spiser de Hunde og Blinkende Lygter vel har været medvirkende til det stereotype billede af ham som skuespiller, men for fanden hvor er han sjov.
#18 Yoda 15 år siden
Præcis! :-)
Omend "sommetider" hos mig skal byttes ud med "oftest" ;-)
#19 HonoDelLoce 15 år siden
Generelt er jeg egentlig godt tilfreds med, at det ganske danske film-samfund ind imellem begiver sig ud i genrer, der ellers ikke gøres så meget i herhjemme.. Synes f.eks. De Fortabte Sjæles Ø var et fint eksempel på, at det rent faktisk kan lykkedes (ja ja, den var ikke en 10/10'er, men ganske hæderligt førstegangsforsøg! :) )..
Desværre ender det tit med, at filmene bliver for kliché-fyldte og slet ikke rammer de elementer, der gør de forskellige genrer gode.. Havde håbet (inden traileren) at denne her kunne være et skridt i den danske retning.. Desværre blev det nok for dansk alligevel..
#20 Yoda 15 år siden
KLIK
BT giver den i øvrigt ikke 2/6 - som skrevet i indlæg #1 - men giver den (imponerende nok) 5/6. KLIK